سامسونگ گلکسی A80 معرفی شد / دوربین چرخشی و نمایشگر بی نهایت

سامسونگ در تایلند از جدیدترین گوشی میان رده خود با نام گلکسی A80 رونمایی کرد. اسمارت فونی که در شایعات با نام گلکسی A90 خوانده می شد این بار با زبان طراحی جدید سامسونگ با نام گلکسی A80 معرفی شد.

چه گوشی های هوشمندی در رویداد سامسونگ رونمایی خواهند شد؟

جدیدترین میان رده سامسونگ این بار با ظاهری بروز تر پا به میدان گذاشته است. گوشی که چند ویژگی را برای اولین بار در بین محصولات سامسونگ استفاده کرده و لقب اولین نمایشگر تمام صفحه بدون بریدگی یا حفره را به همراه دوربین چرخشی در بین محصولات سامسونگ یدک می کشد.

بدنه

بدنه ای با ساختار شیشه و آلومینیوم که در نمای پشت گوشی با جدا بودن بخش دوربین و قاب پشتی، نوید متفاوت بودن این گوشی را با دیگر محصولات سامسونگ می دهد. نوع ساختار بدنه یعنی استفاده از فلز و موتوری که برای جهش دوربین و ادوات چرخشی دوربین در نظر گرفته شده است، باعث شده تا پشت گوشی از حالت صاف یا باریک بودن درآید. با توجه به ویژگی های ساختاری گفته شده وزن گلکسی A80 به بیش از 200 گرم یعنی به 219 گرم رسیده است.

نمایشگر

اما به دلیل استفاده از دوربین چرخشی که جای خالی دوربین سلفی را پر کرده است، سامسونگ توانسته گلکسی A80 را با نمایشگر بی نهایت معرفی کند. نمایشگری که تمام پنل جلوی گوشی را فرا گرفته است و نبود دوربین هم باعث شده تا در بدنه ای با ابعاد 9.3×76.5×165.2 میلی متر، با نمایشگری به ابعاد 6.7 اینچ روبرو باشیم. این نمایشگر بزرگ با پنل Super AMOLED دارای رزولوشن 1080×2400 پیکسل است که می تواند تراکم پیکسل 393 پیکسل در هر اینچ را داشته باشد. گلکسی A80 به عنوان یک محصول میان رده، مانند جدیدترین پرچمدار این شرکت یعنی اس 10، از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده می کند.

دوربین

اما وجه تمایز گلکسی A80 دوربین پاپ آپ چرخشی آن است. دوربینی که با موتور موجود در بدنه بالا آمده و با ساختار فنری در زمان بالا آمدن با چرخش 180 درجه به دوربین سلفی تبدیل می شود. دوربین دوگانه با سنسور 48 مگاپیکسل و 8 مگاپیکسل به همراه سنسور TOF 3D که وظیفه تشخیص عمق در هنگام عکاسی را دارد. سنسور 48 مگاپیکسلی با تشخیص فاز دارای گشودگی دیافراگم f/2.0 است. این گشودگی دیافراگم را می توان گزینه ای مناسب در بین میان رده ها به حساب آورد اما به عنوان دوربینی حرفه ای برای عکاسی در محیط های کم نور و شب خیلی چنگی به دل نمی زند.

دوربین دوم با سنسور 8 مگاپیکسل دارای دریچه دیافراگم f/2.2 است که با فاصله 12 میلی متر می تواند عکس هایی با وسعت بیشتری را در کادر جای دهد. این دوربین اولترا واید با دید میدانی 123 درجه خصوصا برای سلفی گرفتن یا ثبت مناظر زیبا بسیار کاربردی است.

سخت افزار و باتری

سامسونگ برای گلکسی A80 از پردازنده 8 نانومتری اسنپدراگون 730 استفاده کرده است. پردازنده ای 8 هسته ای که در 2 هسته فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتز و در 6 هسته فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتز را تولید می کند. گلکسی A80 به 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است.

درگاه USB Type-C و البته نبود جک 3.5 میلی متری صدا از دیگر مواردی است که بروی بدنه این میانرده تازه از راه رسیده دیده می شود. سامسونگ برای گلکسی A80 باتری 3700 میلی آمپر ساعت را در نظر گرفته است تا کاربران یک روز کامل را با یک بار شارژ از این گوشی استفاده کنند. برای شارژ کردن این باتری با استفاده از فناوری شارژ سریع 25 واتی، زمان کمتری را می توان در انتظار ماند.

قیمت

و در آخر گلکسی A80 در رنگ های سفید، مشکی و طلایی، از 6 اردیبهشت و با قیمت احتمالی 650 یا 680 یورو در بازارهای جهانی عرضه می شود.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد