سرفیس پرو 6 مایکروسافت پورت USB Type-C ندارد!

محصولات خانواده سرفیس مایکروسافت که همواره در حال توسعه و اعمال تغییرات متعدد هستند، این بار در نسل جدید خود نیز تغییراتی را در بطن خود تجربه خواهند کرد. مایکروسافت در تدارک تولید و عرضه سرفیس پرو 6 و سرفیس لپ تاپ 2 است تا سخت افزار های جدید را در دسترس علاقمندان قرار دهد.

سرفیس پرو 6 در بخش عملکرد و توان مصرفی با بهینه سازی مواجه شده و به پردازنده چهار هسته ای نسل هشتم Core مجهز می شود. همچنین مایکروسافت مدلی ارزان قیمت با پردازنده Core M و چهار گیگابایت حافظه رم تولید خواهد کرد، این در حالیست که سایر محصولات خانواده Surface Pro 6 همگی به پردازنده های سری هشتم Core اینتل و 8 گیگابایت حافظه رم مجهز خواهند بود.

محصول جدید مایکروسافت برای دوستداران این برند، سرفیس لپ تاپ 2 است که به نسل جدید پردازنده های اینتل مجهز خواهد بود. منابع خبری گزارش داده اند که سرفیس لپ تاپ در تمامی کانفیگ ها فاقد پورت معروف این روز ها یعنی USB Type-C خواهند بود که نکته ای بسیار عجیب است. مایکروسافت سال گذشته شماره گذاری برای محصولات خود را متوقف و نامگذاری سرفیس ها با ترتیب جدید صورت می گیرد.

به اعتقاد Panos Panay مدیر بخش Surface کمپانی مایکروسافت، شرایط برای به کارگیری پورت Type-C مساعد نیست و این پورت هنوز فراگیر نشده است. به همین دلیل سرفیس های جدید فاقد پورت Type-C خواهند بود، با این وجود وی تاکید کرده که هر زمان استفاده از Type-C برای کاربران آسان شود، مایکروسافت محصولاتی مجهز به این پورت تولید خواهد کرد. با این وجود Microsoft پروژه تولید دانگل های Type-C را برای کاربران نسل گذشته سرفیس لپ تاپ و سرفیس پرو متوقف نخواهد کرد.

پست های مرتبط

اینتل و BOE نمایشگر لپ‌تاپ 1 هرتزی را برای کاهش مصرف 65 درصدی معرفی کردند

Dell از دو مدل لپ‌تاپ جدید مبتنی بر تراشه Snapdragon X Plus با نام‌های Inspiron 14 5541 و Latitude 5455 رونمایی کرد

اپل مک‌بوک تاشوی 20.25 اینچی را نمی‌سازد و در عوض به سمت ساخت مدل کوچک‌تر 18.8 اینچی می‌رود