شرکت Cosworth برای آستون مارتین موتور می سازد

شرکت Cosworth نامی آشنا در صنعت موتور سازی است. این شرکت برای خودروهای بسیاری موتور ساخته است اما زمانی که مرسدس 190E به موتور این شرکت مجهز شد، Cosworth بیشتر مورد توجه قرار گرفت. در جدیدترین حرکت، شرکت مورد نظر توجه خود را به آستون مارتین Valkyrie Hypercar معطوف کرده است و قرار است جدیدترین و قوی ترین موتور خود را بروی این خودرو قرار دهد.

شرکت Cosworth در حال طراحی و آزمایش موتور خود است و قرار است آستون مارتین و ردبول هم در این پروژه همکاری  کنند. آستون مارتین و ردبول ایده های جذابی برای این خودرو در ذهن دارند که با اضافه شدن شرکت Cosworth، ممکن است بسیاری از این ایده ها به حقیقت بپیوندد.

از توییت هایی که Cosworth منتشر کرده می توان حدس زد که موتور هایپر کار جدید آستون مارتین از نوع V12 با حجم 6.5 لیتر و قدرت 1130 اسب بخار است. البته این مشخصات ممکن است نهایی نباشد و در خودروی تولیدی با مشخصات دیگری روبرو باشیم. جالب است بدانید که قدرتمندترین موتور تنفس طبیعی مربوط به فراری 812 سوپر فست با حجم 6.5 لیتر از نوع V12 است که می تواند 789 اسب بخار قدرت تولید کند. به نظر می رسد موتور جدید Cosworth با قابلیت هایی که دارد می تواند دارندگان فراری 812 را حسابی به دردسر بیاندازد.

همچنین باید بگوییم که آستون مارتین قصد دارد تنها 150 دستگاه از هایپرکار جدید خود را تولید کند که به احتمال زیاد تمام این دستگاه ها قبل از تولید به فروش می رسند.

پست های مرتبط

تسلا مدل Y در بین 10 خودروی برقی برتر سال 2023 نیست !

اسکوتر محبوب یاماها آیروکس 155 مدل 2023 به کنترل کشش مجهز می شود !

دوچرخه برقی BUXUS Eva به سبک موتور سیکلت با برد 103 کیلومتر