چهار شهر آمریکا برای اولین بار در جهان مشترک شبکه 5G شدند

شبکه ارتباطی نسل پنجم سرانجام پس از کش و قوس های فراوان در چهار شهر امریکا توسط اپراتور Verizon راه اندازی شد. در حالی که بسیاری از تولید کنندگان تجهیزات هوشمند مانند گوشی موبایل در تدارک معرفی محصولاتی مجهز به شبکه 5G هستند، روز گذشته چهار شهر آمریکا از سریع ترین راه حل ارتباط بی سیم گسترده بهره مند شدند.

روتر های خانگی 5G پهنای باندی در حدود 300 مگابیت در ثانیه را ارائه دهند و در آینده نزدیک با معرفی گوشی های هوشمند مجهز به چیپ ست شبکه نسل پنجم، دریافت داده بدون نیاز به مودم خانگی انجام خواهد شد. هوستون اولین شهر جهان به شمار می رود که سرویس نسل پنجم در آن راه اندازی شده و به این ترتیب چهارمین شهر پر جمعیت ایالات متحده امریکا نام خود را از این لحاظ در سطح جهان بر سر زبان ها انداخته است.

کاربرانی که در تدارک خرید یک گوشی هوشمند از اپراتور Verizon هستند، به صورت ماهیانه مبلغ 50 دلار را برای راه اندازی شبکه نسل پنجم می پردازند، اما کاربرانی که علاقه ای به خریداری گوشی هوشمند از ورایزون نیستند، باید 70 دلار در ماه پرداخت کنند. مزایایی برای اولین مشترکین 5G در نظر گرفته شده که شامل تماشای رایگان تلویزیون یوتیوب به وسیله Apple TV 4K و Google Chromecast Ultra می شود.

روتر سفید رنگ ورایزون 5G توسط کارشناسان این اپراتور نصب می شود و در صورتی که روتر قادر به ارائه پوشش بی سیم در سراسر منزل یا محل کارتان نیست، توسعه دهنده یا Extender توسط کارشناسان نصب می شود. اولین قدم ها برای راه اندازی شبکه نسل پنجم به صورت یک طرح مشترک توسط Verizon، سیسکو، نوکیا، LG، سامسونگ، اریکسون، کوالکام و اینتل در سال 2015 برداشته شد و اکنون پس از سه سال، آن ایده عملی شده است.

مشترکین شبکه نسل گذشته ورایزون می توانند به صورت رایگان، روتر 5G را دریافت کنند و از مزایای شبکه پر سرعت جدید بهره مند شوند. زمان به نسبت زیادی برای معرفی و رونمایی اولین گوشی های هوشمند جهان که به چیپ ست 5G مجهزند، باقی مانده و در این مدت شاهد فراگیر شدن این فناوری ارتباطی خواهیم بود تا در آینده با روی کار آمدن گوشی های هوشمند جدید، سریع ترین ارتباط بی سیم را توسط گوشی موبایل دریافت کنیم.

پست های مرتبط

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟

1 دیدگاه

سامسونگ و ال جی قرار است اولین شرکت های تولید کننده گوشی هایی با پشتیبانی شبکه ۵G باشند آذر 27, 1397 - 6:00 ب.ظ
[…] […]
دیدگاه بگذارید