سرمایه گذاری سامسونگ در بازی های اختصاصی برای پرچمدارانش

آنچه که امروزه در بازار داغ رقابت دنیای گوشی های هوشمند به چشم می خورد این است که شرکت ها سعی در خصوصی سازی ویژگی های موبایل هایشان دارند. از تغییرات در ظاهر که به صورت تاشو است گرفته تا تعداد دوربین های عجیب غریب. این بار شاهد این هستیم که سامسونگ این غول کره ای در صدد سرمایه گذاری هنگفت برای تولید بازی های اختصاصی  بر روی گوشی های پرچمدار خود است.

شرکت نیانتیک( Niantic ) یک استودیو بازی سازی آمریکایی است که برای تولید بازی های مبتنی بر واقعیت افزوده از جمله بازی معروف پوکمون گو در سال 2016 شناخته می شود. این شرکت در حال حاضر بازی Harry Potter: Wizards Unite را برای سال ۲۰۱۹ رونمایی کرده است که آن هم یک بازی مبتنی بر واقعیت افزوده یا AR است.

قلم یا عصا

حال به نظر می رسد که سامسونگ قصد دارد در جهت استفاده بهتر و جذاب تر از قلم گلکسی نوت 9 یا S Pen با سرمایه گذاری به مبلغ 40 میلیون دلار در این شرکت این بازی را بر روی گوشی های پرچمدار خود به کار ببرد تا جداسازی گوشی های گلکسی از سایر مارک های اندرویدی صورت گیرد.

مهمترین جذابیت این قرارداد، بازی منحصر به فرد هری پاتر است که از S Pen سامسونگ به عنوان یک قلم جادویی به جای عصای هری پاتر استفاده خواهد کرد و البته گویا این بازی منحصراً برای سری گلکسی نوت نیست و می‌تواند در گوشی‌های گلکسی دیگری نیز مورد استفاده قرار بگیرد، هرچند تجربه آن بر روی سری نوت بسیار جذاب‌ تر و بهتر خواهد بود.

با توجه به همکاری اخیر سامسونگ با نیانتیک برای عرضه بازی Fortnite به صورت اختصاصی، قطعا این همکاری مجدد می تواند کاربران بسیاری را به سمت خود جذب کند.

هنوز هیچ کسی از جزئیات این قرارداد اطلاعی ندارد و چیزی مشخص نیست ولی به نظر می رسد که شرکت Niantic از حالا به دنبال اسپانسر برای نمایشگاه IPO در سال 2019 است و شکی نیست که سامسونگ می تواند اسپانسر خوبی در این زمینه باشد.

اگر سامسونگ این استراتژی اتخاذ شده را تکرار کند باید شاهد بازی های اختصاصی دیگری برای گلکسی اس 10 باشیم.

پست های مرتبط

فضای جهان‌باز بازی Ghost of Yotei ماهیت تکراری‌بودن کمتری نسبت به Ghost of Tsushima دارد

اپل به زودی آپدیت iOS 18.0.1 را برای رفع باگ‌های iOS 18 منتشر می‌کند

آیفون 16 پرو مکس اپل در تست افتادن گوشی به خوبی عمل نکرد و گلس جدید سرامیک شیلد ترک خورد !