سکوت گوگل در مورد Fuchsia OS شکست: جذاب اما نه به اندازه کافی!

احتمالا زمان زیادیست که صحبت تازه ای در مورد پروژه Fuchsia OS گوگل نشنیده اید اما بعید است آن را فراموش کرده باشید. گوگل در این مدت سعی داشته تا این پروژه کاملا محرمانه باقی بماند اما بالاخره این کمپانی در آخرین کنفرانس توسعه دهندگان خود که به تازگی به پایان رسیده، سکوتش در مورد Fuchsia OS را شکست و معاون ارشد بخش اندروید و کروم کمپانی، اطلاعات تازه ای را در مورد این پروژه در اختیار عموم گذاشت.

آقای Hiroshi Lockheimer در مورد پروژه Fuchsia OS اینگونه توضیح داده است که شاید کاربران بسیاری در مورد این موضوع هیجان زده باشند و این سیستم عامل را، اندروید جدید یا کروم جدید خطاب کنند اما در اصل، Fuchsia OS چنین چیزی نیست. در واقع Fuchsia هدف پیشبرد هنر سیستم عامل ها و چیزهایی که از آن یاد میگیریم را دنبال میکند تا از آنها در دیگر محصولات خود استفاده کنیم.

مشخصا طبق صحبت های Lockheimer، تصورات ما و اکثریت کاربران در مورد Fuchsia OS غلط بوده و اگر بخواهیم با شایعات و صحبت های پیشین مقایسه ای داشته باشیم، این پروژه برای ما جذابیت چندانی ندارد و آن چیزی نیست که توسعه دهندگان نیز انتظارش را داشتند. با این حال اطلاعات رسمی هر چند هم که ناچیز و کم باشند، بهتر از بی خبری مطلق است. حتی با اینکه شاید هیچوقت نتوانیم Fuchsia OS را بر روی یک محصول نهایی امتحان کنیم، میتوانیم به بازنویسی و بازنگری سیستم عامل های اندروید و کروم به واسطه آن امیدوار باشیم. در عین حال تمرکز بر روی جنبه های مثبت و مفیدی که ممکن است در آینده از Fuchsia OS به ما برسد نیز بهتر است.

گوگل در ادامه صحبت های معنادار خود پیرامون این پروژه گفته است که صحبت فقط در مورد گوشی ها و کامپیوترهای شخصی نیست. در دنیای اینترنت اشیا، تعداد دستگاه هایی که به سیستم عامل نیاز دارند در حال افزایش است و به عقیده ما، فضای بسیار زیادی برای سیستم عامل مختلف با نقاط قوت متفاوت وجود دارد که Fuchsia یکی از آنهاست.

اگر از جمله کاربرانی هستید که تا پیش از این در مورد  Fuchsia OS نشنیده بودید و به آن علاقمند شدید، باید گفت که این پروژه برای اولین بار در سال 2016 در فضای وب به عنوان یک پروژه متن باز راز آلود حضور پیدا کرد. این پروژه که توسط گوگل توسعه داده شده، بر خلاف اندروید بر پایه کرنل لینوکس نیست و از میکروکرنلی به نام Zicron استفاده شده است. Fuchsia OS یک سیستم مقیاس پذیر و مناسب برای سیستم های یکپارچه، گوشی های هوشمند، تبلت ها و البته کامپیوترهای شخصی است و برای آزمایشات اولیه دستگاه ها مانند یپکسل بوک که با استفاده از Flutter نوشته شده نیز مناسب می باشد که با برنامه های بر پایه Dart، راندمان و عملکرد گرافیکی بسیار خوبی را ارائه میدهد. Flutter به خوبی قادر به دستیابی به روابط کاربری روان با سرعت 120 فریم بر ثانیه و موتورهای گرافیکی بر پایه Vulcan به نام Etcher نیز است.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

یک برنامه‌نویس موفق شد به چت‌های ذخیره‌شده بین کاربر و ChatGPT در مک‌بوک نفوذ کند

تراشه M5 اپل احتمالاً از فناوری بسته‌بندی SoIC شرکت TSMC بهره ببرد

سامسونگ در سه ماهه دوم سال 2024 انتظار سود عملیاتی بالایی دارد