شایعه : برخی از ویژگی‌های پلی‌استیشن 5 پرو معرفی شد

مشخصات شایعه‌شده سونی پلی‌استیشن 5 پرو حاکی از ارتقاء قابل توجهی نسبت به PS5 فعلی است. این کنسول که با نام Project Trinity هم شناخته می‌شود، انتظار می‌رود دارای پردازنده گرافیکی AMD RDNA3 با 60 واحد محاسباتی (CUs) باشد که 3840 پردازنده جریانی (Stream Processor) دارد.

این مورد نشان‌دهنده افزایش قابل توجهی در قدرت پردازش گرافیکی در مقایسه با PS5 اصلی است. علاوه بر این، گزارش شده است که PS5 Pro از یک SoC جدید با کد Viola استفاده می‌کند که با استفاده از گره N4P TSMC ساخته شده است. گفته می‌شود که APU سفارشی دارای هسته‌های پردازنده Zen 2 است که امکان افزایش سرعت کلاک را تا 4.4 گیگاهرتز را فراهم می‌کند. از نظر حافظه، شایعه شده است که PS5 Pro به 16 گیگابایت حافظه GDDR6 متصل به یک گذرگاه حافظه 256 بیتی مجهز شده است که در نتیجه پهنای باند آن 576 گیگابایت بر ثانیه است. این پیکربندی نشان‌دهنده بهبود قابل توجهی در عملکرد حافظه نسبت به PS5 استاندارد است که دارای 16 گیگابایت حافظه GDDR6 با گذرگاه 256 بیتی است، اما پهنای باند کمتری معادل 448 گیگابایت بر ثانیه دارد.

پیشرفتِ گزارش‌شده در معماری RDNA3 و افزایش تعداد CU (واحد محاسباتی) نشان می‌دهد که PS5 Pro جهشی قابل توجه در عملکرد گرافیکی ارائه می‌دهد و به طور بالقوه‌ای وضوح، نرخ فریم و ویژگی‌های گرافیکی پیشرفته‌تری را امکان‌پذیر می‌سازد. معرفی گرافیک مبتنی بر RDNA3، همراه با پیشرفت‌هایی در ردیابی پرتو و سایر فناوری‌های بازی مدرن، نشان می‌دهد که PS5 Pro برای ارائه پیشرفت قابل توجهی در قابلیت‌های بازی و گرافیک طراحی شده است.

ذکر این نکته ضروری است که این جزئیات بر اساس شایعات و درز منابع مختلف است و سونی به طور رسمی مشخصات PS5 Pro را تایید نکرده است. مانند هر اطلاعات تایید نشده، توصیه می‌شود تا زمانی که تایید رسمی ارائه نشود، به این جزئیات با درجه‌ای از شک و تردید نزدیک شوید. با این حال، اگر این مشخصات شایعه، دقیق باشد، PS5 Pro این پتانسیل را دارد که تجربه بازی را برای پلیرهایی که به دنبال آخرین فناوری بازی در کنسول هستند، به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود