شایعه : اپل از فناوری جدیدی برای کاهش حاشیه صفحه‌نمایش در سری آیفون 16 استفاده می‌کند

گوشی‌های آیفون 15 پرو و پرو مکس کاربران را با طراحی خود تحت تأثیر قرار داده بودند و شاهکار مهندسی اپل در کاهش حاشیه این دو پرچمدار به تنها 1.55 میلی‌متر را به رخ می‌کشیدند. حالا طبق گزارش‌ها، این شرکت قصد دارد که با خط تولید آیفون 16، صفحه‌نمایش‌هایی حتی با حاشیه‌های باریک‌تر را تولید کند.

در حالی که قبلاً گزارش شده بود اپل در حال بررسی فناوری LIPO برای کاهش حاشیه‌های محصولات آینده خود بوده، اکنون نشریه Sisajournal-e اطلاعات ارزشمندی در مورد جهت‌گیری متفاوت این شرکت منتشر کرده است. این نشریه گزارش می‌دهد همانطور که توسط Revegnus مشخص شده، این فناوری با چرخاندن سیم‌های مسی در پایین ضفحه نمایش، سطح زیرین آن را کاهش می‌دهد. یکی از منابع ناشناس در صنعت نمایشگر اعلام کرده که قبلاً هیچ تلاشی برای کاهش حاشیه در قسمت زیرین انجام نشده بود که احتمالاً به دلیل مشکل گرمایی آن بود.

اکنون اما با کارآمدتر شدن چیپست‌های گوشی‌های هوشمند از نظر حرارتی و با بهبود سیستم‌های خنک‌کننده، این امکان وجود دارد که این فناوری جدید، مشکل را حل کند. این منبع همچنین اظهار کرد که شرکت‌ها معتقدند پذیرش این فناوری یک فرآیند پیچیده نیست، اما با این حال مشخص نیست که چرا سازندگان گوشی‌های هوشمند از آن در دستگاه‌های خود استفاده نمی‌کنند. این ممکن است مربوط به افزایش هزینه نمایشگر باشد، زیرا کاهش حاشیه‌ها فراتر از یک آستانه خاص به منابع طراحی و مهندسی بیشتری نیاز دارد.

ماه نوامبر سال گذشته گزارش‌هایی مبنی بر این بود که اپل در حال آزمایش یک سیستم حرارتی گرافنی برای سری آیفون 16 است و همچنین باتری آیفون 16 پرو در یک پوسته فلزی پوشیده شده که احتمالاً برای انتقال حرارت بهتر صورت گرفته است. به نظر می‌رسد که اپل در حال تهیه اجزای اتلاف حرارت داخلی بهتری باشد که به شرکت این آزادی را بدهد تا از این فناوری جدید کاهش حاشیه صفحه نمایش استفاده کند. مشخص نیست که آیا این تغییرات منحصر به مدل‌های Pro یا برای کل سری آیفون 16 در نظر گرفته می‌شود.

پست های مرتبط

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !