شایعه : سونی قصد دارد خدمات PS Plus را در چندین پلتفرم گسترش دهد

افشای اسناد داخلی سونی اخیراً برنامه‌هایی را برای گسترش سرویس پلی‌استیشن پلاس (PS Plus) در چندین پلتفرم از جمله موبایل، رایانه شخصی، مرورگرهای وب و تلویزیون‌های هوشمند نشان داده است.

این کار بخشی از حرکت Services 3.0 این شرکت است که هدف آن جهانی‌سازی خدمات عضویت و رقابت با شرکت‌هایی مانند Xbox Game Pass است. هدف پشت این گسترش، جذب طیف وسیع‌تری از گیمرها، از جمله کسانی است که عمیقاً با بازی‌های رایگان و سایر خدمات زنده درگیر هستند. سونی همچنین قصد دارد همکاری‌هایی را برای آوردن اشتراک بازی‌های شخص ثالث به PS Plus مانند +GTA و Fortnite Crew تشکیل دهد.
علاوه بر در دسترس بودن بر روی پلتفرم‌های متعدد، برنامه‌های فاش شده همچنین نشان می‌دهند که بخش استریم بازی PS Plus برای کاربران موبایل در نظر گرفته شده است. همکاری‌های احتمالی با AndroidTV ،Sony Bravia و Amazon FireTV برای گسترش پلتفرم‌های پخش بازی در حال بررسی هستند. سونی معتقد است که گیمرهای رایانه شخصی محرک اصلی تعامل خدمات زنده هستند و با بیش از 45 میلیون کاربر PS Plus در سراسر پلی‌استیشن 4 و پلی استیشن 5، این شرکت پتانسیل اجازه دادن به ورود گیمرهای اضافی به این اکوسیستم، به ویژه از طرف رایانه‌های شخصی را می‌بیند.
اسناد فاش شده همچنین به احتمال در دسترس بودن سرویس PS Plus در مرورگرهای وب، علاوه بر گوشی‌های هوشمند و پلتفرم‌های تلویزیون هوشمند اشاره می‌کنند. علاوه بر این، برنامه‌ها نشان می‌دهند که سونی ممکن است قصد داشته باشد خدمات رسانه‌ای و ابری خود را دو برابر کند. این شرکت با کنسول‌های نسل آخر خود موفق بوده است و گسترش سرویس PS Plus برای پوشش طیف گسترده‌تری از پلتفرم‌ها به عنوان یک حرکت استراتژیک برای ارتقای موقعیت خود در صنعت بازی تلقی می‌شود.
در حالی که طرح‌های فاش شده بحث‌ها و گمانه‌زنی‌هایی را برانگیخته است، برخی نگرانی‌ها مانند تأثیر احتمالی قرار دادن PS Plus بر روی رایانه شخصی بر انحصار بازی‌های پلی‌استیشن مطرح شده است. با این حال، حرکت سونی برای گسترش این سرویس به پلتفرم‌های متعدد نشان‌دهنده رویکرد استراتژیک این شرکت برای انطباق با چشم‌انداز بازی در حال تحول و جذب مخاطبان گسترده‌تر است. انتظار می‌رود رقابت بین Xbox Game Pass و سرویس گسترش یافته PS Plus تشدید شود و در نهایت به نفع گیمرها با انتخاب‌های بیشتری همراه شود.

پست های مرتبط

دوچرخه برقی Amflow PL شرکت DJI در سه ماهه چهارم سال 2024 عرضه می‌شود

سامسونگ اولین تراشه 3 نانومتری مبتنی بر فناوری GAA را معرفی کرد : Exynos W1000

کل خط تولید سری آیفون 16 اپل از تراشه A18 بهره می‌برد !