ضدحال به راکستار : سورس کد بازی GTA 5 و اطلاعاتی از پروژه‌های آتی این شرکت به بیرون درز کرد

اکنون در زمانی که کریسمس نزدیک است و Rockstar در تعطیلات به سر می‌برد، تمام سورس کد بازی Grand Theft Auto 5 (GTA 5) عمومی شد. این اتفاق ب صورت یک فاش گسترده رخ داد و احتمالاً تعطیلات را برای Rockstar Games و طرفداران آن‌ها خراب می‌کند.

در این نشتی اطلاعات که اولین بار توسط یوتیوبر مشهور SKizzle در توییتر گزارش شد، او همچنین اطلاعات مربوط به Bully 2 و عنوان بعدی Grand Theft Auto با نام رمز Project Americas را فاش کرد. ظاهراً سورس کد از طریق یک پیام Discord حاوی لینک دانلود فاش شد که به سرعت حذف شد. با این حال، کپی‌هایی از کد از طریق کانال‌های دیگری مانند مرورگر ناشناس Tor منتشر شده است.
لو رفتن سورس کد GTA 5 نشان‌دهنده ضربه مهمی به Rockstar Games در چندین جبهه است. این شرکت به خود می‌بالید که پروژه‌های آتی را مخفی نگه می‌دارد اما این افشای برنامه‌ها نه تنها GTA 5 بلکه سایر عناوین منتشر نشده را نیز آشکار کرده است. علاوه بر این، همانطور که می‌دانید GTA Online همچنان یک پلتفرم محبوب برای گیمرها است و این سورس کد می‌تواند خطرات امنیتی برای آن ایجاد کند. جامعه بازی‌ها به طور گسترده عاملان این تخلفات را محکوم کرده است، زیرا افشای مطالب محرمانه نشان‌دهنده عدم احترام به سرمایه‌گذاری های هنگفت انجام‌شده در این پروژه‌ها است.
Rockstar Games تاکنون به این نشتی اطلاعات واکنش نشان نداده است. از طرفداران درخواست شده است که از زحماتی که توسعه‌دهندگان برای بازی‌های ویدیویی خود کشیده‌اند قدردانی شود و از انتشار بیشتر سورس کد فاش‌شده خودداری کنند. این نشت یک شکست بزرگ برای بخش امنیت سایبری این استودیو است و احتمالاً باید تدابیر امنیتی قوی‌تری را در حرکت رو به جلو اعمال کند. متأسفانه گفتن این نکته هم حائز اهمیت است که لو رفتن کد منبع GTA 5 می‌تواند منجر به تاخیر در عرضه بازی Grand Theft Auto 6 توسط Rockstar Games شود.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024