شایعه : هدست Huawei Vision با نصف قیمت و وزن Apple Vision Pro در خط تولید قرار می‌گیرد

شایعه شده است که بازار هدست‌های واقعیت ترکیبی قرار است عضو جدیدی به نام Huawei Vision داشته باشد و در کنار اپل ویژن پرو قرار بگیرد. این شایعه ادعا می‌کند که شباهت‌هایی بین این دو محصول وجود خواهد داشت و جالب اینجاست که هدست Huawei Vision نه تنها به‌طور قابل توجهی سبک‌تر است، بلکه نصف قیمت اپل ویژن پرو است.

طبق گزارش Huawei Central، مدیر بازاریابی سابق Meizu، لی نان، بیان می‌کند که وزن هوآوی ویژن 350 گرم است که به طور قابل توجهی سبک‌تر از وزن 600 گرمی اپل ویژن پرو است. گفته می‌شود که هدست Huawei Vision دارای پنل micro-OLED 4K سونی است که تجربه‌ای همه‌جانبه مانند Apple Vision Pro را ارائه می‌کند. در یک نگاه سطحی، هر دو هدست از نظر مشخصات سخت‌افزاری مشابه به نظر می‌رسند، اما مقایسه عمیق چیز دیگری را نشان می‌دهد.

به عنوان مثال، هدست Huawei Vision فاقد قابلیت EyeSight است، که یک ویژگی مهم Apple Vision Pro به حساب می‌آید. این ویژگی چشم‌های کاربر را شبیه‌سازی می‌کند تا فرد بتواند با دیگران تعامل داشته باشد. یکی دیگر از زمینه‌هایی که هدست Apple Vision Pro احتمالاً دارای برتری باشد، ترکیب چیپست M2 و R1 است. شایعه ادعا می‌کند که هوآوی قصد دارد از تراشه‌های توسعه‌یافته خود برای این هدست استفاده کند ولی این تراشه‌ها در مقابل تراشه‌های اپل رقیب بزرگی محسوب نمی‌شوند.

شرکت‌های هوآوی و SMIC، طی یک همکاری در اوایل سال جاری به سمت تولید تراشه‌های 5 نانومتری پیش می‌روند، اما به احتمال زیاد این فناوری به موقع برای راه‌اندازی هدست Huawei Vision آماده نمی‌شود. همچنین شایعه شده است که رقیب آینده اپل ویژن پرو تجربه‌ای با تاخیر (لگ) صفر را ارائه خواهد کرد، اما احتمالاً این ادعا درست از آب درنیاید.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود