شایعه : کنسول بعدی ایکس‌باکس در سال 2026 عرضه خواهد شد

طبق شایعات Red Gaming Tech، گزارش شده است که نسل پنجم ایکس‌باکس دارای معماری‌های RDNA5 و ZEN5 از AMD است. شایعه جدید نشان می‌دهد که نسل بعدی ایکس‌باکس از معماری Zen5 و RDNA5 استفاده می‌کند و در سال 2026 عرضه خواهد شد.

خود مایکروسافت تأیید کرده است که معماری گرافیکی Navi 5 (RDNA5) واقعاً برای کنسول بعدی Xbox برنامه‌ریزی شده است. با این حال، این اطلاعات مربوط بخشی از ارائه لو رفته در یک کنفرانس در سال 2019 می‌شود و مشخص نیست که آیا برنامه‌ها از آن زمان تغییر کرده‌اند یا خیر. طبق گزارش‌ها، مایکروسافت در حال کار بر روی طراحی نسل بعدی ایکس‌باکس است که دارای پردازنده AMD Zen 5 و گرافیک Radeon RDNA 5 باشد. کنسول نسل بعدی ایکس‌باکس به دلیل انتشار زودتر از پردازنده Zen 5 قدرت می‌گیرد. بدیهی است که سخت‌افزار نسبت به رقبا قدرت کمتری خواهد داشت، اما این مسئله آن را ارزان‌تر از پلی‌استیشن 6 می‌کند و به مایکروسافت اجازه می‌دهد تا در نسخه‌های بعدی سخت‌افزار قدرتمندتری را ارائه دهد. اینکه آیا مایکروسافت دو SKU از کنسول بعدی خود را منتشر خواهد کرد یا نه هنوز مشخص نیست، اما شایعات حاکی از آن است که بخش پایین‌تر با یک کنسول مبتنی بر بازی ابری پوشش داده می‌شود، که با توجه به تمرکز شرکت بر روی Xbox Game Pass و بازی‌های ابری منطقی است.

نسل بعدی ایکس‌باکس در واقع زودتر از پلی‌استیشن 6 می‌آید. پلی‌استیشن 6 حتی هنوز تاریخ انتشار به صورت شایعه هم ندارد. با این حال، سونی ظاهراً در حال کار بر روی یک کنسول به‌روز شده PS5 Pro است که قرار است اواخر سال 2024 رونمایی شود. این سیستم همچنان از معماری Zen2 استفاده می‌کند، اما گرافیک RDNA3 ارتقا یافته خواهد داشت. ادعا می‌شود که مایکروسافت ظاهراً راه‌اندازی را از سال 2028 که قبلاً برنامه‌ریزی شده بود به سال 2026 رسانده است. احتمالاً مایکروسافت به عرضه پلی‌استیشن 5 پرو که طبق گزارش‌ها برای سه ماهه چهارم سال آینده برنامه‌ریزی شده است، واکنش نشان خواهد داد.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود