شرکت صنایع نیمه‌رسانای ASML به دلیل نارضایتی اقتصادی قصد رفتن از هلند را دارد

به گزارش De Telegraaf، دولت هلند مخفیانه بر روی طرحی کار می‌کند تا ASML که یک شرکت تامین‌کننده مواد نیمه‌رسانا است در کشور هلند باقی بماند، به این دلیل که می‌ترسد این شرکت در خارج از کشور گسترش یابد. هدف این عملیات که «بتهوون» نامیده می‌شود، رسیدگی به نگرانی‌های شرکت ASML در مورد فضای کسب‌وکار هلند، از جمله مسائل مربوط به تخفیف‌های مالیاتی برای مهاجران و مقررات مهاجرت کارگری است.

طبق گزارشات، ASML در حال بررسی گزینه‌هایی برای توسعه در خارج از کشور است و به نظر می‌رسد ظرفیت تولید خود را در چند سال آینده به طور چشمگیری افزایش دهد. شرکت ASML در نظر دارد ظرفیت تولید خود را به 600 سیستم لیتوگرافی DUV در سال تا سال 2026، 90 دستگاه لیتوگرافی low EUV در سال تا سال 2026 و 20 دستگاه لیتوگرافی High EUV در سال تا سال 2028 افزایش دهد. De Telegraaf ادعا می‌کند که شرکت ASML ظاهراً از فضای تجاری فعلی هلند ناراضی است.

اهمیت این شرکت فراتر از بحث اقتصاد و اهمیت استراتژیکی آن است، زیرا این شرکت تنها تولیدکننده ابزارهای Low EUV و High EUV است که برای ساخت تراشه‌ها با استفاده از فناوری‌های فرآیند پیشرو بسیار اهمیت دارند. البته که علاوه بر این، ASML سهم بزرگی از تولید ابزارهای لیتوگرافی DUV را هم بر عهده دارد. بخش قابل توجهی از نیروی کار ASML، یعنی حدود 40 درصد آن را کارگران مهاجر تشکیل می‌دهند. این شرکت نسبت به تشدید قوانین مهاجرت نیروی کار توسط دولت جدید ابراز نگرانی کرده، به این خاطر که می‌تواند مانع از توانایی آن برای استخدام پرسنل جدید و رشد شرکت شود.

مارک روته، نخست‌وزیر هلند، شخصاً در تلاش برای حفظ شرکت ASML در کشور مشارکت دارد و این مسئله نشان می‌دهد که چقدر این برای هلند اهمیت دارد که اطمینان حاصل کند بخش عمده‌ای از عملیات ASML و مقر آن در کشور باقی می‌ماند. تصمیم این شرکت برای ماندن یا نقل مکان می‌تواند پیامدهای مهمی برای اقتصاد هلند و موقعیت آن در صنعت فناوری جهانی داشته باشد. زمینه گسترده‌تر مذاکرات ASML منعکس‌کننده تنش‌های مداوم در فضای تجاری هلند است. عواملی مانند محیط مالیاتی، اجرای مقررات و ثبات سیاسی بر تصمیمات شرکت‌ها برای بررسی جابجایی فعالیت‌ها در خارج از کشور تأثیر می‌گذارد. De Telegraaf اشاره می‌کند که در سال‌های اخیر، شرکت‌های چندملیتی مانند شل و یونیلور هم دفتر مرکزی خود را از هلند جدا کردند.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد