شیائومی 9 ساله شد: رشد قدرتمند سازنده محبوب چینی ادامه دارد

9 سال پیش، در تاریخ 6 آوریل سال 2010، شرکتی به نام شیائومی تاسیس شد که شاید هیچکس در آن روز تصور نمیکرد در روزگاری نه چندان دور این کمپانی تبدیل به یکی از بزرگترین و مهم ترین کمپانی های دنیای گجت های هوشمند شود. با توجه به ترافیک شرکت های بزرگ حوزه فناوری اطلاعات، یک شرکت تازه تاسیس کار بسیار دشواری برای مطرح کردن خود در سطح جهانی دارد اما شیائومی ثابت کرد که با یک سیاست درست میتوان مطرح شد و با بزرگان به رقابت پرداخت. کمتر از یک دهه، برای شیائومی کافی بود تا تبدیل به بزرگترین برند گوشی هوشمند در هند و پنجمین برند پرفروش اسمارتفون ها در جهان شود و همین دو رکورد برای نمایش موفقیت بزرگ شیائومی کفایت میکند.

استراتژی شیائومی ساده اما فوق العاده مفید بود. ارائه محصولاتی با قدرت بالا و قیمت کم. فرمول ساده غول چینی برای موفقیت در دنیای فناوری. در واقع این کمپانی گوشی های هوشمندی را با قیمت فوق العاده رقابتی تولید کرد که در رده های خود، بی رقیب بودند. بخصوص سری ردمی که شامل دستگاه های میان رده شیائومی است و با قیمتی بسیار مقرون به صرفه، امکانات چشمگیری را به کاربران ارائه میدهند که تقریبا در هیچ برند دیگری یافت نمیشود. هر ساله شیائومی چندین گوشی با برند ردمی روانه بازار میکند که در کشورهایی مانند هند، فروش فوق العاده ای را برای این سازنده چینی رقم میزنند. اخیرا شیائومی برند ردمی را مستقل کرد.

همچنین گوشی های خانواده می شیائومی که شامل مدل های رده بالا و پرچمدار هستند، با وجود برخورداری از مشخصات فنی در حد و اندازه پرچمداران، قیمت بسیار کمتری نسبت به برندهای مطرح دیگر دارند که همین عامل محبوبیت گوشی های پرچمدار شیائومی در بین کاربرانی که بودجه محدود دارند یا به دنبال یک کالا با ارزش خرید بالا هستند شده است.

اما سال گذشته شیائومی برند دیگری را نیز به نام پوکوفون معرفی کرد و مدل F1 اولین عضو این سری بود. ارزان ترین گوشی مجهز به چیپست اسنپدراگون 845 در دنیا که با استقبال بسیار خوبی از سوی کاربران رو به رو شد. دستگاهی که صرفا فقط به یک پردازنده پرچمدار مجهز نبود بلکه دارای دوربین بسیار قدرتمندی نیز بود. اما گوشی های هوشمند، تنها محصولات شیائومی نبودند. این کمپانی در زمینه هدفون، سیستم های امنیتی، اسکوترها و حتی مسواک نیز فعالیت دارد و میتوان گستره فعالیت شیائومی قابل توجه است.

چیزی که باعث شده شیائومی خود را از اکثر رقبای چینی متمایز کند و به عنوان یک برند جهانی، به فعالیت بپردازد، عدم کپی برداری از برندهای شناخته شده دیگر است. شیائومی با معرفی محصولاتی همچون گوشی هوشمند می میکس ثابت کرد یک شرکت خلاق و نوآور است. می میکس اولین گوشی با نمایشگر تقریبا بدون حاشیه بود که در سال 2016 معرفی شد. زمانی که تصور میشد سامسونگ یا اپل چنین محصولی رامعرفی کردند اما این اتفاق مهم به دست شیائومی رقم خورد. احتمالا به زودی این کمپانی، گوشی تاشدنی خود را نیز معرفی خواهد کرد که شاید برتری هایی نسبت به گوشی های تاشدنی سامسونگ یا هواوی داشته باشد.

تا چند سال پیش، برند شیائومی در کشورهایی مانند ایران و به طور کلی خارج از چین کمتر شناخته شده بود اما حالا این برند در سراسر جهان طرفداران انبوه خود را دارد و بسیاری گوشی های ارزشمند و خوش قیمت این کمپانی را به محصولات به نسبت گران قیمت تر سامسونگ، اپل و غیره ترجیح میدهند. روند رو به رشد شیائومی با سرعت ادامه دارد و پیش بینی جایگاهی بهتر از امروز، در آینده نزدیک برای این کمپانی دوست داشتنی میشود.

پست های مرتبط

آیپد مینی 7 از یک رم هشت گیگابایتی برای اجرای قابلیت Apple Intelligence بهره می‌برد

هواوی با انتشار HarmonyOS Next با اندروید گوگل خداحافظی می‌کند

زمان انتشار iOS 18.1 همراه با Apple Intelligence مشخص شد