صاحبان اپل ویژن پرو به دلیل ناراحتی‌های چشمی و حرکتی در حال پس دادن هدست‌های خود هستند !

در کمال ناباوری به نظر می‌رسد که روزهای اوج اپل ویژن پرو رو به اتمام است. گزارش‌های زیادی اشاره می‌کنند که صاحبان ویژن پرو در حال پس دادن هدست‌های 3500 دلاری خود هستند. اپل به شما اجازه می‌دهد تا هر محصولی را ظرف 14 روز پس از خرید بازگردانید و اکنون خریداران به همین خاطر برای پس دادن سریع آن تمایل زیادی دارند.

عدم راحتی در استفاده از ویژن پرو مهم‌ترین دلیل برای برگرداندن آن است. مردم گفته‌اند که این هدست به آنها سردرد می‌دهد و باعث بیماری حرکتی می‌شود. وزن دستگاه و فشار بیشتر آن از جلو هم یکی دیگر از گلایه‌های آن‌ها بوده است. پارکر اورتولانی، مدیر محصول The Verge گفته است که فکر می‌کند استفاده از این دستگاه منجر به ترکیدن رگ خونی در چشمش شده است. حداقل یک نفر دیگر اشاره کرد که تجربه مشابهی با قرمزی چشم داشته است.

علیرغم اینکه استفاده از آن به همان اندازه که انتظار داشتیم جادویی بود، پوشیدن آن حتی برای مدت کوتاهی هم به دلیل وزن و هم به دلیل طراحی بند بسیار بد بود. اما سخت‌افزار تنها مشکل نیست. شکایت رایج دیگر این است که ویژن پرو بهره‌وری کافی نسبت به قیمت ارائه نمی‌دهد. یکی از کاربران در Threads خاطرنشان کرد که نگاه کردن به صفحه‌های Figma باعث سرگیجه آنها می‌شود و این دستگاه برای کار آنها هم قابل استفاده نیست. فرد دیگری در توییتر نوشت که تجربه خوبی از برنامه‌نویسی با این هدست نداشته و باعث سردردش شده است.

یکی از کاربران دیگر نوشت: «اگر از آن برای بهره‌وری استفاده نمی‌کنم، و اگر آن را برای سرگرمی دوست ندارم، و اگر بازی‌های کافی برای بازی در آن وجود ندارد، نمی‌توانم حفظ آن را توجیه کنم.» کارتر گیبسون، مدیر ارشد گوگل جزئیات دقیق‌تری ارائه می‌دهد. گیبسون بر این باور است که چیزهایی مانند اشکال در مدیریت فایل‌ها در این هدست باعث کاهش بهره‌وری می‌شوند. گیبسون در Threads گفت: «عمل چند وظیفه‌ای بین پنجره‌ها دشوار است. چند نوع فایل در ویژن پرو پشتیبانی نمی‌شوند. همچنین حس نمی‌کنم که ایجاد یک اسلاید در ویژن پرو نیاز به انرژی کمتری نسبت به انجام این کار با ماوس و صفحه کلید داشته باشد.»

مشخص نیست که این اتفاق چه بلایی سر هدست‌های بعدی می‌آورد. بسیاری از افرادی که گفته‌اند دستگاه را پس می‌دهند اشاره کرده‌اند که مشتاق هستند نسل دوم ویژن پرو را امتحان کنند. همچنین نمی‌توان گفت که این پدیده چقدر گسترده است. در حالی که این کاربران در رسانه‌های اجتماعی صحبت می‌کنند، ما هیچ رقمی از نرخ بازگشت واقعی نداریم.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد