فروش رده گوشی‌های Huawei Mate 60 در چین از iPhone 15 هم بالاتر رفت

رده محصولات Mate 60 شرکت Huawei در مدت زمان تنها شش هفته 1.6 میلیون واحد فروش داشته و با اختلاف قابل توجهی از iPhone 15 در چین پیشی گرفته است. این یک دستاورد قابل توجه برای Huawei است. رده محصولات Mate 60 از سیستم عامل خود Huawei به نام HarmonyOS استفاده می‌کنند که می‌تواند یکی از عوامل موفقیت آن باشد.

موفقیت Huawei در چین به خرابی کسب‌وکار رقبایش منجر شده است. چین کشوری بسیار مهم برای Apple است زیرا بیشترین تعداد گوشی های هوشمند را به آنجا ارسال می‌کند. حدس بر این است که دو عامل یعنی پرطرفداری Mate 60 و کاهش تقاضای مصرف‌کننده باعث کاهش فروش iPhone 15 در چین شده است. آیفون 15 حدود 4.5 درصد کاهش فروش در 17 روز اول در مقایسه با رونمایی iPhone 14 در سال قبل داشته است. اگرچه برخی احتمالاً باور نمی‌کنند که 4.5 درصد کاهش یک رقم بزرگ است، اما این معادل میلیون‌ها واحد تحویل شده در آن دوره است.

Huawei توانست بازار گوشی‌های هوشمند را به چالش بکشاند و تنها در دو هفته‌ای که فروش iPhone 15 در چین راه‌اندازی شد، توانست به چهارصد هزار واحد فروش برسد. این یک دستاورد قابل توجه است و با فرض آنکه Huawei تامین‌کننده کافی از تراشه‌های 9000S را در اختیار دارد، احتمالاً مسائل بیشتری در آینده نزدیک برای Apple پیش خواهد آمد. Huawei اگر منابع کافی را در اختیار می‌داشت، می‌توانست بیش از 1.6 میلیون واحد Mate 60 Pro را به فروش برساند.

رده محصولات Mate 60 به خوبی توسط کاربران چینی پذیرفته شده است و این موفقیت از Mate 60 Pro شاهکاری از توانایی Huawei در ساخت گوشی‌های هوشمند با کیفیت بالا به حساب می‌آید. Mate 60 Pro یک گوشی هوشمند گران‌قیمت است که از صفحه نمایش OLED با سایز 6.8 اینچ، تراشه  9000S و یک دوربین چهارگانه بهره می‌برد. این گوشی همچنین دارای باتری 5,000mAh و پشتیبانی از شارژ سریع 66 واتی است. Mate 60 Pro یک دستگاه پرچمدار است که برای رقابت با بهترین گوشی‌های موجود طراحی شده است و موفقیت آن در چین نشانه‌ای واضح است که Huawei هنوز نقش‌آفرینی بزرگ در صنعت گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد