ارزشمندترین برند آسیا در حوزه تکنولوژی فعالیت دارد

انتهای هر سال میلادی برای شرکت های ارائه دهنده آمار و ارقام شامل روزهای پر مشغله ای می شود. گردآوری داده های مربوط به یکسال اخیر چندین و چند برند در زمینه های مختلف از جمله میزان فروش، میزان تولید کالا و همچنین میزان تولید سرمایه کار چندان آسانی نیست، اما شرکت های بزرگ در سطح جهانی در دوره های سه ماهه اقدام به انتشار آمار و ارقام تولید و سود و ضرر خود می کنند. از این رو می توان با گردآوری آمار منتشر شده و مقایسه آنها با نمونه های مشابه دیگر، برترین های هر حوزه را مشخص کرد.

در دومین روز از آخرین ماه میلادی، ارزشمند ترین برند تجاری فعال در قاره آسیا اعلام شد. کمپانی TSMC (مخفف Taiwan Semiconductor Manufacturing Company) که وظیفه تولید انواع قطعات نیمه هادی را در کشور تایوان بر عهده دارد، به عنوان بزرگترین و ارزشمندترین برند آسیایی انتخاب گردید.

اقدامات و تولیدات TSMC موجب سرمایه گذاری 8.02 تریلیارد دلاری (بر اساس معیار دلار جدید تایوان) در بازار شده که تبدیل این مبلغ به دلار آمریکا، رقم قابل توجه 262.75 میلیارد دلار آمریکا را نشان می دهد. این حجم از سرمایه، مقدمات پیش گرفتن TSMC از غول کره ای یعنی سامسونگ را فراهم کرده و اکنون باید یک شرکت تولید کننده انواع چیپ ست و قطعات نیمه هادی را مورد ستایش قرار داد.

نکته قابل توجه، عدم تماس مستقیم TSMC با کاربران بوده و این برند تایوانی تمام سرمایه ذکر شده را در معامله با سایر برند ها به دست آورده است. تنوع محصولات اما برگ برنده TSMC به شمار می رود، به گونه ای که هم اکنون قطعاتی با فناوری ساخت جدید 7 نانومتری همزمان با قطعات مبتنی بر فناوری ساخت بسیار قدیمی 180 نانومتری از خط تولید خارج می شوند.

همین موضوع سبب شده تا طیف سفارشات TSMC به شدت افزایش یافته و شاهد ثبت رقمی بی نظیر در معاملات باشیم. در سال های گذشته، مدیران کمپانی روی سرمایه گذاری کلان برای تحقیق و توسعه تاکید داشتند تا در کورس رقابت با سایر تولید کنندگان باقی بمانند.

همچنین مدیران TSMC با دیدگاه کلان خود وارد داد و ستد با کمپانی های بزرگ جهان از جمله انویدیا، اپل و های سیلیکون شدند و هیچگاه خود را درگیر رقابت برند ها و وابستگی به یک برند خاص نکردند. آنها هر محصولی که تولید می کنند را به دست مشتریان می رسانند و دیدگاه تجاری کاملا بی طرفی را در پیش گرفته اند.

پست های مرتبط

اولین دستگاه مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 شرکت کوالکام احتمالاً در ماه اکتبر سال 2024 معرفی شود

طراحی حلقه شارژ MagSafe در آیفون 16 نازک‌تر خواهد بود

اطلاعات جدیدی از گوشی مورد انتظار Xperia 1 VI شرکت سونی منتشر شد