فناوری NVIDIA DLSS 3 معرفی شد / افزایش 4 برابری نرخ فریم

فناوری NVIDIA DLSS با استفاده از هوش مصنوعی و هسته های Tensor قارد به افزایش فریم گیم پلی بازی ها است اما متاسفانه این نوع فناوری ها با کاهش کیفیت تصویر و رزولوشن این افزایش نرخ فریم را ممکن می سازند. اکنون نسخه DLSS 3 انویدیا آمده است تا فریم بیشتر و تصویر با کیفیت تری را در اختیار کاربران قرار دهد.

از زمان انتشار DLSS، نزدیک به 216 بازی و برنامه از این فناوری استفاده کرده‌اند تا نرخ فریم‌های سریع‌تر در فضای بازی را ممکن سازند و همچنین عملکرد فریم ردیابی پرتوها را در زمان روشن شدن Raytracing را افزایش دهند. اما مهمترین مشکل این فناوری کاهش چشم گیری کیفیت تصویر در نسخه های اولیه بود. انویدیا تلاش کرد تا در طول زمان کیفیت تصویر را بهبود داده و نرخ فریم را هم افزایش دهد.


کارت گرافیک RTX 4090 انویدیا با چهار برابر قدرت بیشتر از RTX 3090 معرفی شد

کارت گرافیک RTX 4080 نسخه 12 و 16 گیگابایت معرفی شد/دو برابر سریعتر از RTX 3080 Ti


اکنون DLSS 3 با کمک از قابلیت های سخت افزاری، هوش مصنوعی و نرم افزاری، بروی جدیدترین کارت گرافیک های انویدیا یعنی سری RTX 40 خانواده Ada Lovelace قارد به افزایش 4 برابری نرخ فریم است و همچنین کیفیت تصویر نزدیک به کیفیت اصلی را ارائه می کند.

تحلیل نگارنده: ” البته با دقت در ویدیوهای منتشر شده از سوی انویدیا همچنان می توان کیفیت کمتر DLSS روشن نسبت به رزولوشن اصلی را فهمید”.

این فناوری با کمک معماری جدید Ada Lovelace دو فریم متوالی درون بازی را تجزیه و تحلیل کرده تا یک میدان جریان نوری را پرازش کند. با این روش و با کمک میدان جریان نوری بین دو فریم، اطلاعات سطح پیکسل مانند ذرات، بازتاب ها، سایه ها و نور را که در بازی گنجانده نشده اند را ثبت، محاسبه و پیاده سازی می کند. در این میان DLSS 3 از بردارهای حرکت موتور بازی (انجین ها) برای ردیابی دقیق حرکت هندسه در صحنه استفاده می کند. پس از آن Frame Generation تصمیم می گیرد که چگونه از اطلاعات بردارهای حرکت بازی، میدان جریان نوری و فریم های متوالی بازی برای ایجاد فریم های میانی استفاده کند. با استفاده از هر دو بردار حرکت موتور و جریان نوری برای ردیابی حرکت، شبکه DLSS Frame Generation قادر است هم هندسه و هم افکت ها را به دقت بازسازی کرده و فریم های بیشتر را تولید کند.

فناوری DLSS 3 در حال حاضر به سرعت توسط اکوسیستم های مختلف پذیرفته شده و با بیش از 35 بازی و برنامه کاربردی که این فناوری را به کار می گیرند، سازگاری خواهد داشت. DLSS 3 یک پیشرفت انقلابی در گرافیک های مبتنی بر هوش مصنوعی است که نرخ فریم را به شدت افزایش می دهد، در حالی که کیفیت تصویر و پاسخگویی عالی را حفظ می کند. با کمک گرفتن از فناوری تأخیر کم NVIDIA Reflex پاسخگویی بهتر می شود و با همکاری نسل چهارم هسته های Tensor بهبود عملکرد کلی را از این فناوری شاهد هستیم.

لیست بازی های سازگار با DLSS 3 :

A Plague Tale: Requiem
Atomic Heart
Black Myth: Wukong
Bright Memory: Infinite
Chernobylite
Conqueror’s Blade
Cyberpunk 2077
Dakar Rally
Deliver Us Mars
Destroy All Humans! 2 – Reprobed
Dying Light 2 Stay Human
F1Ⓡ 22
F.I.S.T.: Forged In Shadow Torch
Frostbite Engine
HITMAN 3
Hogwarts Legacy
ICARUS
Jurassic World Evolution 2
Justice
Loopmancer
Marauders
Microsoft Flight Simulator
Midnight Ghost Hunt
Mount & Blade II: Bannerlord
Naraka: Bladepoint
NVIDIA Omniverse
NVIDIA Racer RTX
PERISH
Portal with RTX
Ripout
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
Scathe
Sword and Fairy 7
SYNCED
The Lord of the Rings: Gollum
The Witcher 3: Wild Hunt
THRONE AND LIBERTY
Tower of Fantasy
Unity
Unreal Engine 4 & 5
Warhammer 40,000: Darktide

پست های مرتبط

شرکت Palit از یک خنک‌کننده هیبریدی برای پردازنده گرافیکی جدید Game Rock رونمایی کرد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !