فیل اسپنسر ادعا می کند که کنسول های ایکس باکس تا سقف 200 دلار ضرر فروخته می شوند

به گفته فیل اسپنسر، کنسول های Xbox Series X و Series S با ضرر بین 100 تا 200 دلار در هر کنسول فروخته می شوند. رئیس مایکروسافت می ‌گوید که این شرکت به فروش هر کنسول در ظاهر ضرر می‌ دهد، اما درآمدهای خود را به شکلی دیگر کسب می کند. زیرا انتظار دارد از طریق فروش بازی و اشتراک در ایکس‌باکس گیم‌ پس، این کار را انجام دهد.

سود و زیان در کنار هم

این در حالی است که اسپنسر فاش می کند که Game Pass برای ایکس باکس سودآور شده است و نشان می دهد که این استراتژی در حال نتیجه دادن است. با این حال، همچنین گزارش شد که سرویس اشتراک تقریباً 50 درصد اهداف رشد سالانه خود را از دست داده است، که نشان می دهد آنطور که شرکت برنامه ریزی کرده بود موفق نیست.

همانطور که توسط CNBC گزارش شده است، فیل اسپنسر در اوایل این هفته فاش کرد که مایکروسافت چقدر به تلاش های بازی خود کمک مالی می کند. این زمانی بود که او اظهار داشت که کنسول‌ها با ضرر تا 200 دلار فروخته می‌شوند، استراتژی مشابهی که در سخت‌افزار قبلی Xbox به کار گرفته شده بود.

اسپنسر توضیح می دهد که این کار به دلیل گزینه هایی است که دارندگان ایکس باکس از نظر نحوه بازی کردن دارند. به عنوان مثال، چندین سطح اشتراک Game Pass و همچنین گزینه ای برای خرید مستقیم بازی ها وجود دارد. او معتقد است که این تنوع، ایکس‌ باکس را در برابر مبارزات اقتصادی مداوم «مقاوم» می‌کند، اگرچه دو کارشناس که در مقاله CNBC به آنها اشاره شد با این ادعا مخالفند.

البته این موضوع چندان تعجب آور نیست. در طول دعوای اپل علیه اپیک، ایکس باکس گواهی داد که هرگز یک مدل ایکس باکس را برای سود به فروش نرسانده است، از جمله ایکس باکس وان، 360 و کنسول اصلی. سونی این استراتژی را نیز به کار گرفته است و برخی از کنسول های پلی استیشن را با ضرر به فروش رسانده است. پلی‌استیشن 4 تنها در مراحل بعدی سودآور شد، زیرا هرگز به زیر قیمت 299 دلار نرسید. در طول آزمایش، ایکس ‌باکس همچنین اشاره کرد که به لطف Game Pass با نرم‌افزار خود «رکورد تعامل» را تجربه می‌کند، بنابراین این تنها به تلاش‌ های آن کمک کرده است.

سونی در این نسل با قوانین مشابه نسل قبل بازی نمی کند، اکنون مدل های اصلی PS5 خود را با سود می فروشد. هنوز هم در نسخه بدون دیسک ضرر می کند، اما این شرکت می گوید این با فروش PS4 جبران می شود.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024