قابلیت‌های جدید برای حفاظت از حریم شخصی به نسخه جدید تلگرام اضافه شد

تلگرام به عنوان یکی از محبوب ترین پیام رسان های جهان و ایران، یکی از سریع ترین پیام رسان ها نیز محسوب میشود که توسعه دهندگان بسیار بر روی آن کار کرده اند و با ارائه بروزرسانی های منظم، آن را تبدیل به یک پیام رسان کم نقص کرده اند. تلگرام به ویژگی امنیتی end-to-end برای تبادل پیام مجهز است که سازنده آن مدعیست، پیام ها با وجود این قابلیت سریعتر از دیگر برنامه مشابه ارسال میشوند. هیچ محدودیتی برای ارسال فایل های رسانه ای از نظر حجم وجود ندارد و با وجود کلی ویژگی های دیگر، تلگرام یک اپلیکیشن کاملا رایگان است.

امنیت تلگرام حالا با اضافه شدن ویژگی های جدید در جدیدترین نسخه آن بیش از پیش افزایش یافته است. در حالی که پیشتر در تلگرام امکان حذف پیام های ارسال شده تا مدت زمان خاصی (48 ساعت) بعد از ارسال پیام وجود داشت، حالا کاربران این برنامه میتوانند تا مدت زمان نامحدود، پیام های ارسالی خود را در چت های شخصی حذف کنند. به گفته تلگرام، حذف پیام برای هر دو طرف مکالمه امکان پذیر است و بعد از حذف، هیچ ردی از آنها باقی نخواهد ماند. این قابلیت دو سال پیش برای تلگرام معرفی شد و اکنون بهینه تر از قبل شده و محدودیت زمانی آن برداشته شده است. اکنون کاربران تلگرام میتوانند با دو بار لمس روی پیام های ارسالی یا دریافتی آن را حذف کنند.

دیگر قابلیت جدید تلگرام برای ارتقای حریم شخصی، مربوط به قسمت فوروارد کردن پیام هاست. تا پیش از این، اگر پیامی از کاربری را برای دیگری فوروارد میکردید، آن کاربر میتوانست با لمس بر روی نام ارسال کننده اصلی پیام، پروفایل آن را مشاهده کند. اما در نسخه جدید میتوانید این قابلیت را غیر فعالیت کنید تا دیگر اسم کاربر ارسالی، قابل کلیک نباشد و دیگر نتواند به پروفایل پ کاربر، دسترسی داشته باشد. همچنین تلگرام گزینه جستجو را برای بخش تنظیمات پیام رسان خود در نظر گرفته تا کاربران بتوانند در مدت زمان کمتری به تنظیمات مورد دلخواه، دسترسی پیدا کنند.

صحبت از جستجو شد، قسمت جستجوی ایموجی ها و GIF ها نیز آپدیت شده اند. هر GIF منتخب میتواند با لمس و نگه داشتن انگشت بر روی آن به صورت پیش نمایش دربیآید. لیستی از ایموجی های مرتبط با محتوای پیام نیز نمایش داده میشوند. در نسخه اندروید، اگر ایموجی را بدون متن بفرستید، ایموجی با اندازه بزرگتری نشان داده میشود. نسخه iOS نیز به زودی به همین حالت تغییر پیدا خواهد کرد. در نهایت، تلگرام قابلیت VoiceOver را برای iOS و TalkBack اضافه کرده که هر دو توسط ژست ها کنترل میشوند. هر دو از طریق صحبت عمل میکنند بنابراین به کمک آنها میتوان بدون نگاه به صفحه نمایش، با تلگرام کار کرد.

پست های مرتبط

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

گوگل اولین پیش‌نمایش نسخه توسعه‌دهنده Wear OS 5 را منتشر کرد

هوش مصنوعی Gemini Nano گوگل فرد را از تماس‌های کلاه‌برداری مطلع می‌کند