لنوو با کنسول دستی Legion Go به رقابت استیم دک و ROG Ally می رود

با فاش شدن تصاویر کنسول دستی لنوو مشخص شد که کنسول دستی Legion Go به رقابت Steam Deck Valve و ASUS ROG Ally که هر دو به طور قابل توجهی جذابیت چنین گجت‌هایی را در بین گیمرها افزایش می‌دهند، می رود. لنوو نمی خواهد با توجه به تجربه گسترده در تولید گجت های خاص بازی را به رقبای ببازد.

جالب اینجاست با اینکه که Legion Go یک کنسول دستی جدید با ظاهری متفاوت است اما از تراشه APU Ryzen Z1 مورد استفاده ایسوس بهره می‌برد، پردازنده‌ای که به نظر می‌رسد دیگر منحصر به کنسول های ROG Ally ایسوس نیست. البته تا کنون مشخص نشده که کنسول دستی لنوو از تراشه Z1 Extreme استفاده می کند یا فقط Z1 APU را در دل خود جای داده است، زیرا هر دو تراشه مشخصات متفاتی دارند.

ویدیویی که اخیراً توسط Windows Report منتشر شده است، رندرها و جزئیات بیشتر در مورد دستگاه را به نمایش می گذارد. برخی از این رندرها حضور تراشه Z1 را در کنسول به وضوح نشان می دهند. این پردازنده خاص AMD Phoenix با معماری Zen4 و RDNA3 با قابلیت های تنظیم ولتاژ سفارشی شده است و به APU اجازه می دهد در حالت های توان کمتر کار کند. چنین بهره وری انرژی برای یک دستگاه قابل حمل حیاتی است.

بر اساس مشخصات فاش شده، کنسول دستی Legion Go قرار است چیزی بیش از یک رقیب در برابر Ally و Deck باشد. با قابلیت های هیبریدی یا چندگانه ای که این کنسول در بخش ساختار از خود نشان داده، می توان آن را با هر کنسول جدید به راحتی مقایسه کرد و حتی بخش هایی از آن را با نینتندو سوییچ مقایسه کرد. به طور مثال پدهای لمسی مشابه Deck هستند یا اینکه کنترلرها را می توان از کنسول جدا کرد، مشخصه ای که معمولاً با سوئیچ مرتبط است. علاوه بر این، این کنسول دارای صفحه نمایش 8 اینچی است که آن را از همتایان خود متمایز می کند. حتی باید اشاره کرد که کنترل‌کننده‌های دستگاه دارای دکمه‌های عقب و چرخ اسکرول ماوس هستند. همچنین یک سوئیچ اختصاصی برای حالت FPS وجود دارد تا این کنسول در بخش یک گزینه کامل باشد.

لنوو جاه طلبی خود را افزایش داده و در کنار Legion Go عینک جدید Legion AR را هم معرفی می کند که احتمالا هدف اصلی آنها ارائه نمایشگر خصوصی برای تجربه در حال حرکت یا تجربه مخفی است. تاریخ دقیق عرضه این محصول در حال حاضر نامشخص است. با این حال، این واقعیت که رندرهای رسمی قبلاً با شرکای خاصی به اشتراک گذاشته شده اند، نشان می دهد که این محصول را باید در آینده ملاقات کرد اما در تاریخی نا مشخص.

پست های مرتبط

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024

اطلاعات جدیدی از بازی‌های پیش روی سری Call of Duty فاش شد