مادربرد EVGA Z390 Dark شاهکار جدید Kingpin

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که به اورکلاک و طراحی خاص مادربرد و کارت گرافیک علاقه دارید، به طور حتم نام اورکلاکر معروف KingPin را شنیده اید. این اورکلاکر عجیب در طراحی بعضی از مادربرد و کارت گرافیک های خاص EVGA نظارت مستقیم دارد و رکورد های قابل توجهی نیز با محصولات خود به ثبت رسانده است. کینگ پین این بار به سراغ چیپ ست جدید اینتل یعنی Z390 رفته و مادربرد EVGA Z390 Dark نیز شاهکار جدید KingPin به شمار می رود.

کینگ پین برای معرفی این مادربرد دو تصویر از تیزر تبلیغاتی منتشر کرده که برخی از ویژگی های خاص آن را به نمایش می گذارد. مادربرد های Z390 از پردازنده های جدید سوکت LGA 1151 پشتیبانی می کنند و شاهکار جدید EVGA نیز قابلیت های ویژه و متفاوتی نسبت به محصولات سایر برند ها دارد.

مهم ترین تغییر در طراحی EVGA Z390 Dark به محل قرار گیری تجهیزاتی مانند مدار تغذیه و اسلات های رم و همچنین نوع چینش کانکتور ها اختصاص دارد. اسلات های حافظه در بخش شمالی مادربرد نصب شدند و مدار تغذیه پردازنده (VRM) نیز به دو بخش جنوبی و غربی تقسیم شده است. به این صورت اورکلاکر های حرفه ای که قصد نصب برج خنک کننده نیتروژن مایع (VRM) را دارند، کمترین تداخل را با اسلات های رم مشاهده می کنند.

پورت های تامین توان 24 پین مادربرد و دو عدد کانکتور 8 پین پاور مخصوص پردازنده به شکل زاویه دارد به سمت جنوبی نصب شدند تا اطراف سوکت پردازنده، فضای آزاد بیشتری در اختیار اورکلاکر ها قرار دهد. ای وی جی ای یک دیباگر مجهز به دیود های نوری 7 سگمنت روی برد نصب کرده تا از طریق کد های اختصاصی، بروز مشکل در بخش های مختلف را به کاربر اطلاع دهد.

در ساخت برد از 8 تا 10 لایه مس خالص استفاده شده تا علاوه بر استحکام بیشتر، بیشترین میزان رسانایی و انتقال جریان در لایه های داخلی انجام شود. مادربرد EVGA Z390 Dark اواخر ماه اکتبر به صورت رسمی معرفی و رونمایی می شوند.

پست های مرتبط

بررسی مادربرد Gigabyte Z790 AORUS Elite X WiFi7

با مادربرد 110 دلاری B650 ازراک، رکورد اورکلاک پردازنده Ryzen 9 7950X تغییر کرد!

چیپست X870E برای پردازنده‌های پرچمداران AMD Ryzen 9000 آماده می‌شود