مایکروسافت ایکس باکس جدید را با یک بازی انحصاری معرفی کرد

ایکس باکس جدید با دو بازی انحصاری معرفی شد

مایکروسافت به عنوان یکی از تولید کنندگان کنسول های خانگی، نسل جدید کنسول بازی خود را تحت عنوان ایکس باکس Series X معرفی کرد. سومین نسل از کنسول های بازی مایکروسافت که هشت سال پس از عرضه نسل دوم تولید شده، از نظر طراحی ظاهری بسیار متفاوت از تمامی کنسول های تاریخ است. به اعتقاد مایکروسافت، ایکس باکس Series X قدرتمندترین و سریع ترین کنسول تولید شده توسط این کمپانی خواهد بود.

طراحی خاص محصول که به صورت یک باکس مرتفع به همراه نورپردازی سبز رنگ است، به دلیل قرار دادن سخت افزار قدرتمند و خنک سازی بهینه آن صورت گرفته است. طبق ادعای مایکروسافت، کنسول جدید چهار برابر قدرتمندتری از XBOX ONE X است و قدرت پردازشی دیوانه واری در اختیار کاربران قرار می دهد. ورودی دیسک نوری در پایین ترین بخش بدنه و سمت چپ آن واقع شده و به جز کلید Eject و لوگوی XBOX، هیچ المان دیگری در بخش جلویی دستگاه مشاهده نمی شود.

اما بالای بدنه شامل شیارهای متعدد دایره ای شکل می شود که با نظم خاصی به سمت داخل بدنه متمایل شده اند. زیر این شیار ها نیز نورپردازی سبز رنگ به عنوان رنگ اختصاصی ایکس باکس در نظر گرفته شده تا فضای اتاق گیمینگ شما متفاوت تر و زیباتر از قبل شود. طراحی بدنه به گونه ایست که امکان قرار دادن کنسول به دو شکل افقی و عمودی روی سطوح مختلف وجود دارد.

از طراحی بدنه که بگذریم به دسته بازی XBOX Elite Series 2 به عنوان یک کنترلر بی سیم نسل جدید می رسیم که اکنون به کلید Share برای اشتراگ گذاری محتوای تصویری و ویدئویی مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی ظاهری کنترلر تغییراتی نسبت به نسل گذشته دارد و باز طراحی کلید ها و همچنین بخش اصلی کنترلر که در دست کاربران قرار می گیرد، از جمله مهم ترین اصلاحات مایکروسافت به شمار می رود.

ایکس باکس جدید با توجه به سخت افزار قدرتمند خود قادر به ارائه محتوای تصویری با وضوح 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه به صورت پایه است و حتی امکان افزایش نرخ فریم به رقم قابل توجه 120 نیز وجود دارد. پشتیبانی از نرخ تازه سازی متغیر (Variable Refresh Rate) و محتوای تصویری با کیفیت 8K از جمله دیگر ویژگی های ایکس باکس جدید به شمار می روند. هر چند در حال حاضر هیچ بازی رسمی و تایید شده ای با کیفیت تصویر 8K برای Series X وجود ندارد، اما طبق اطلاعات منتشر شده توسط مایکروسافت، پانزده استودیو و شرکت توسعه دهنده در حال کار روی بازی های جدید هستند.

بهره مندی از پردازنده مرکزی با معماری AMD Zen 2 و پردازنده گرافیکی مجهز به هسته های پردازشی RDNA جدید سبب ارائه قابلیتی مشابه با RAY TRACING انویدیا می شود. ایکس باکس جدید با بهره مندی از درایو پر سرعت SSD، به عنوان یک شتاب دهنده در اجرای هر چه سریع تر بازی ها و دستورات متعدد کاربران عمل می کند. از دیگر ویژگی های Series X می توان به حالت تاخیر کوتاه خودکار (ALLM) برای کاهش زمان تاخیر در اجرای دستورات و Dynamic Latency Input برای بهینه سازی زمان تاخیر دستورات ورودی اشاره کرد.

ایکس باکس جدید به همراه بازی Senua`s Saga: HellBlade II در روزهای ابتدایی سال 2020 میلادی در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. با توجه به رقابت نزدیک سونی و مایکروسافت در عرضه همزمان کنسول های بازی، می توان پیش بینی کرد که به زودی اخبار نهایی از عرضه PlayStation 5 نیز منتشر خواهد شد.

پست های مرتبط

فضای جهان‌باز بازی Ghost of Yotei ماهیت تکراری‌بودن کمتری نسبت به Ghost of Tsushima دارد

بازی Gran Turismo 7 در پلی‌استیشن 5 پرو از 8K با نرخ 60 فریم پشتیبانی می‌کند

لیست بازی‌هایی که برای پلی استیشن 5 پرو بهینه هستند افزایش یافت