مایکروسافت به طور موقت دسترسی به ChatGPT را برای کارمندان خود مسدود کرد

مایکروسافت برای مدت کوتاهی کارمندان خود را از به‌کارگیری ChatGPT و سایر ابزارهای هوش مصنوعی در 9 نوامبر 2023 به دلیل نگرانی‌های امنیتی منع کرد.

زمانی که مایکروسافت سایت داخلی خود را به‌روز کرد، اظهار داشت که به دلیل نگرانی‌های امنیتی، تعدادی از ابزارهای هوش مصنوعی، دیگر برای استفاده کارمندان در دسترس نیستند. این اطلاعیه به سرمایه‌گذاری‌های مایکروسافت در OpenAI مادر ChatGPT و همچنین پادمان‌های داخلی ChatGPT اشاره داشت. مایکروسافت به کارمندان شرکت نسبت به استفاده از این سرویس و رقبای آن هشدار داد، زیرا در پیام این شرکت آمده است که «[ChatGPT] یک سرویس خارجی شخص ثالث است … این بدان معناست که شما باید در استفاده از آن به دلیل خطرات حفظ حریم خصوصی و مسائل امنیتی احتیاط کنید. این برای سایر خدمات هوش مصنوعی خارجی مانند Midjourney یا Replika هم صدق می‌کند.»

البته مایکروسافت پس از انتشار پوشش خبری خود از این حادثه، دسترسی به ChatGPT را بازیابی کرد. یکی از نمایندگان مایکروسافت به CNBC گفت که این شرکت به طور ناخواسته این محدودیت را برای همه کارمندان در حین آزمایش سیستم‌های کنترل نقطه پایانی که برای مهار تهدیدات امنیتی طراحی شده‌اند، فعال کرده است. این نماینده اظهار کرد که مایکروسافت کارمندان و مشتریان خود را تشویق می‌کند تا از خدماتی مانند Bing Chat Enterprise و ChatGPT Enterprise استفاده کنند که با سطوح بالاتری از حریم خصوصی و حفاظت‌های امنیتی همراه شوند.

رابطه نزدیک بین مایکروسافت و OpenAI باعث می‌شود که وقتی خبر اینکه مایکروسافت کارمندان خود را از استفاده از ChatGPT منع کرده است، بشنویم تعجب کنیم، زیرا ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، سن (سکوی کنفرانس) را با سم آلتمن، مدیر عامل OpenAI، در اولین کنفرانس توسعه‌دهندگان OpenAI در آن هفته به اشتراک گذاشت. بسیاری از شرکت‌های بزرگ دسترسی به ChatGPT را محدود کرده‌اند که اغلب برای جلوگیری از به اشتراک‌گذاری داده‌های محرمانه بوده است. ChatGPT یک چت ربات مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط OpenAI ایجاد شده است و مایکروسافت بیش از 13 میلیارد دلار در آن سرمایه‌گذاری کرده است. این ربات، یک ابزار هوش مصنوعی محبوب است که پاسخ‌های انسان‌مانند به پیام‌های چت افراد را می‌سازد و بیش از 100 میلیون کاربر دارد.

پست های مرتبط

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !