مایکروسافت اکنون قابلیت مورد انتظار رندرینگ عصبی را با رابط برنامهنویسی DirectX خود فعال کرده که به کارت گرافیک این امکان را میدهد از تواناییهای هوش مصنوعی برای ایجاد تحولی در پردازش گرافیکی استفاده کنند.
رندرینگ عصبی در کارتهای گرافیکی بهعنوان گام بزرگ بعدی شناخته میشود و در حال حاضر موضوع مهمی در صنعت فناوری به حساب میآید. جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، اهمیت رندرینگ عصبی را در یادگیری و پیشبینی عناصر فرایند رندرینگ توضیح داد و به نظر میرسد صنعت فناوری به تدریج به سوی این ایده حرکت میکند.
مایکروسافت در یک پست وبلاگی اعلام کرد که DirectX اکنون از رندرینگ عصبی در معماریهای مختلف پشتیبانی میکند. این شرکت همچنین اشاره کرد که قابلیت وکتورهای مشترک را هم به DirectX افزوده است. این ویژگی در نهایت پردازش هوش مصنوعی را در کارتهای گرافیکی معمولی و حرفهای تسریع میکند.
برایان لنگلی از مایکروسافت اظهار کرد:
مایکروسافت از همکاری با انویدیا برای تسریع این نسل جدید برنامهنویسی گرافیکی و ایجاد پشتیبانی گسترده از فناوری neural shading هیجان زیادی دارد. DirectX بهزودی از وکتورهای مشترک پشتیبانی خواهد کرد که قدرت هستههای Tensor موجود در سختافزار NVIDIA GeForce RTX را فعال میکند و به توسعهدهندگان بازی این امکان را میدهد که شیدر عصبی را به طور کامل روی ویندوز شتاب بدهند.
پشتیبانی از وکتورهای مشترک به روشی اشاره دارد که در آن کارتهای گرافیکی میتوانند دادهها را پردازش کنند. این کار از طریق تنظیم پویای اندازه گروههای داده انجام میشود و با بهینهسازی عملیات ماتریس-وکتور، نه تنها پردازش بار کاری هوش مصنوعی بسیار سریعتر انجام میشود، بلکه وکتور مشترک امکان استفاده بهینهتر از منابع کارت گرافیک را برای پردازش دادههای با اندازه متغیر فراهم میکند. این قابلیت به توسعهدهندگان اجازه میدهد تا از این ویژگی برای دستیابی به خروجی بهینه در رندرینگ عصبی بهره ببرند.
مایکروسافت تأیید کرد که رندرینگ عصبی و پیادهسازی وکتورهای مشترک در DirectX با جدیدترین کارتهای گرافیکی سری RTX 50 انویدیا سازگار خواهد بود. این کارتها با استفاده از هستههای Tensor داخلی، شیدرهای عصبی را فعال میکنند و به توسعهدهندگان این امکان را میدهند که تصاویر و اشیاء واقعیتر و الگوریتمهای ردیابی مسیر بهینهتری را ایجاد کنند. این پیشرفت راه را برای تجربههای گرافیکی واقعیتر و غوطهورانهتر هموار میکند.
مایکروسافت همچنین با شرکای خود نظیر AMD، اینتل، انویدیا و کوالکام همکاری میکند تا پشتیبانی از وکتورهای مشترک را در اکوسیستم DirectX ادغام کند. این همکاری باعث میشود که پردازش گرافیکی شتابیافته توسط هوش مصنوعی به شکلی بسیار روانتر انجام شود. ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو آخرین اخبار مرتبط با رویداد CES 2025 و سایر اخبار مرتبط با تکنولوژی را پوشش میدهیم، پس حتماً با ما همراه باشید. شما در مورد فناوری جدید رندرینگ عصبی در DirectX چه دیدگاهی دارید؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.