مشخصات پردازنده های نسل نهم اینتل

اینتل قصد دارد تا پردازنده های نسل نهم سری Core را وارد بازار کند. پس از عرض اندام AMD در تولید پردازنده هایی با تعداد مشخصات بسیار عالی و عملکرد رقابتی، کمپانی رقیب تصمیم به اصلاح مشخصات در محصولات جدید خود گرفته است. به روز رسانی سری Core با افزودن کد Core i9 و همچنین افزایش تعداد هسته ها نوید دهنده افزایش عملکرد به شکل قابل توجه است.

اینتل در به روز رسانی سوکت LGA 1151 به ارائه نسل دوم آن پرداخته و همچنان شاهد بهره مندی اینتل از فناوری ساخت 14 نانومتری هستیم. پردازنده های جدید همچنان بر پایه فناوری 14 نانومتری اما از نوع بهینه سازی شده با نام رمز Whiskey Lake تولید خواهند شد که در حقیقت نمونه اصلاح شده ای از نسل موفق Sky lake خواهند بود.

در حال حاضر مشخصات سه پردازنده جدید اینتل منتشر شده که شامل مدل های Core i5-9600K، Core i7-9700K و Core i9-9900K می شوند. پردازنده های سری Core i5 در خانواده Whiskey Lake به شش هسته و شش رشته پردازشی مجهز شدند و دیگر خبری از مغز متفکر 4 هسته ای در این سری نیست. فرکانس پایه در Core i5-9600K رقم 3.7 گیگاهرتز را نمایش می دهد که با به کارگیری فناوری توربو بوست اینتل، فرکانس کاری پردازنده به 4.6 گیگاهرتز افزایش می یابد. به کارگیری فناوری توربو بوست نسل دوم سبب شده تا فرکانس بوست در محصولات جدید اینتل به شکل قابل توجهی افزایش یابد. حافظه نهان سطح دوم به ازای هر هسته، مقدار 256 کیلوبایت را نمایش می دهد و این عدد در حافظه کش سطح سوم (L3 Cache) به 9 مگابایت می رسد.

پردازنده بعدی اینتل Core i7-9800K نام دارد که از هشت هسته و هشت رشته پردازشی با فرکانس پایه 3.6 گیگاهرتز بهره می برد. با وجود اینکه فرکانس پایه Core i7-9800K نسبت به Core i5-9600K به میزان 100 مگاهرتز کمتر است، اما پردازنده قدرتمند اینتل با فرکانس 4.9 گیگاهرتز، حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد. حجم حافظه نهان سطح سوم نیز 12 مگابایت است که ترکیب بسیار خوبی با سایر مشخصات پردازنده شکل می دهد.

در نهایت به گل سر سبد اینتل یعنی Core i9-9900K می رسیم که با هشت هسته و شانزده رشته پردازشی برای عرض اندام در مقابل محصولات جدید AMD طراحی و تولید شده است. فرکانس پایه 3.6 گیگاهرتز در نظر گرفته شده، اما در نقطه مقابل با فناوری توربو بوست نسل دوم اینتل می توانید به حداکثر فرکانس 5 گیگاهرتز دست یابید.

هر سه CPU جدید اینتل نقاط مشترکی دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. نقطه مشترک اول به نوع رابط PCI اختصاص دارد. هر سه مدل از اسلات های PCI 3.0 با 16 مسیر اختصاصی بهره می برند تا تمام توان کارت گرافیک های قدرتمند را به چالش بکشانند. در بخش پشتیبانی از حافظه های DDR4 باید به حداکثر حجم 64 گیگابایت و فرکانس پایه 2666 مگاهرتز اشاره کرد که توسط پردازنده پشتیبانی می شود. با توجه به اینکه پردازنده های نسل نهم Core اینتل توسط مادربرد های سری 300 پشتیبانی می شوند، حداکثر فرکانس حافظه بر اساس انواع چیپ ست های این سری مشخص می شود. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که برای بهره مندی از مغزهای متفکر جدید اینتل باید به روز رسانی بایوس را روی مادربرد های سری 300 خود نصب کنید. پردازنده های جدید اینتل بر اساس اعلام کمپانی سازنده در انتهای سه ماهه سوم سال 2018 در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.

پست های مرتبط

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

2 نظرات

پردازنده های نسل نهم اینتل هم لحیم کاری شدند - فناوری - پردازنده - بنچیمو مرداد 28, 1397 - 1:46 ق.ظ
[…] همچنان گریبان گیر کاربران است و طبق اعلام اینتل، در پردازنده های نسل نهم نیز چنین رویه ای تکرار نخواهد شد. اینتل قصد دارد تا […]
بنچمارک پردازنده اینتل Core i7-9700K و جنگ با Ryzen 7 2700X - پردازنده - بنچیمو شهریور 19, 1397 - 10:12 ب.ظ
[…] های نسل نهم اینتل این بار هم مانند همیشه در قامت Core i5، Core i7 و Core i9 پا به میدان گذاشته اند که در مطلبی جدا به ارائه مشخصات […]
دیدگاه بگذارید