مشکلی جدید برای دوربین های سلفی گوشی های خانواده سامسونگ گلکسی اس 10

گوشی های خانواده سامسونگ گلکسی اس 10

در حالی که بعد از شایعات بسیار و سر و صدای رسانه ای که برای گوشی های خانواده سامسونگ گلکسی اس 10 راه افتاده بود، سامسونگ در مراسمی مجلل از این پرچمداران بی رقیب پرده برداری کرد. این گوشی های هوشمند سوای در نظر گرفتن بهترین مشخصات فنی، اولین و تنها محصولاتی بودند که بصورت انحصاری از صفحات نمایش اینفینیتی o اولد بهره مند شدند. حال طبق گزارش برخی از کاربران این گوشی های هوشمند، دوربین هاس سلفی محصولات خانواده سامسونگ گلکسی اس 10 با مشکل مواجه شده اند.

سنسور های 10 مگاپیکسلی اما در واقع 6 مگاپیکسل

شاید با خواندن تیتر بالا، کمی تعجب کنید، مگر ممکن است سامسونگ با این همه ادعا در خصوص سنسور های در نظر گرفته شده برای دوربین های سلفی این گوشی های هوشمند دروغ گفته باشد؟ کمی زود قضاوت کردید، نه این چنین نیست. سنسور های در نظر گرفته شده برای دوربین های سلفی همان سنسور های 10 مگاپیکسلی می باشند اما طبق گزارش برخی از کاربران، در هنگام ثبت تصاویر حداکثر میزان کیفیت ارائه شده توسط این سنسور ها تنها 6 مگاپیکسل می باشد.

سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

برای ثبت تصاویر سلفی راه حلی وجود دارد و شما می توانید با استفاده از نرم افزار و یا تنظیمات دوربین، کیفیت 10 مگاپیکسلی را انتخاب کنید، اما جالب است در هنگام استفاده از نرم افزار های مرتبط با دوربین سلفی، مثلا واتس اپ برای برقراری تماس، باز هم تصویر شما با کیفیت 6 مگاپیکسل ارائه می شود یا راحت تر می شود گفت که تنظیمات پیش فرض سنسور های دوربین گوشی های این خانواده با کیفیت 6 مگاپیکسلی  در حالت کراپ تنظیم شده اند، این در حالی است که قابلیت عکاسی عریض نیز برای دوربین های سلفی در نظر گرفته شده و ممکن شدن چنین اتفاقی به سنسور های 10 مگاپیکسلی وابسته است.

قطعا باک موجود به دلیل نرم افزار های استفاده شده و سیستم عامل در نظر گرفته شده برای این گوشی های هوشمند می باشد، اما متاسفانه به این زودی شاهد بروزرسانی نرم افزاری برای گوشی های این خانواده پر مدعا و قدرتمند نخواهیم بود. البته چنین مشکلات نرم افزاری همواره با تمام گوشی های هوشمند بوده است.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

عملکرد چندهسته‌ای تراشه A18 Pro نزدیک به تراشه دسکتاپی M1 است !

اپل گوشی‌های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس را در رویداد It’s Glowtime معرفی کرد

اپل گوشی‌های آیفون 16 و آیفون 16 پلاس را در رویداد It’s Glowtime معرفی کرد