مشکل جدید هواوی برای ارائه شبکه های اینترنتی 5G

هواوی 5G

گویا اینطور که پیدا است مشکلات دست از سر شرکت هواوی بر نمی دارد. بعد از تحریم های سنگین امریکا بر علیه شرکت های چینی هواوی و ZTE، هواوی برای ارائه گوشی های هوشمند 5G خود در بازار کشور های امریکایی با مشکلی جدی و خطرناک رو به رو شد، البته این مشکلات با پیوستن برخی از کشور های اروپایی به تحریم کنندگان هواوی بیشتر شد. اما هواوی تسلیم نشد و با رونمایی گوشی های هواوی پی 30 و پی 30 پرو جانی دوباره گرفت، اما حال نیز مشکل جدیدی برای این شرکت چینی در زمینه ارائه شبکه های 5G به وجود آمده است.

مشکلاتی با سایه شوم تحریم

یکی از کشور هایی که همچنان مشتاق برای همکاری با هواوی می باشد، انگلستان است. اما در اخبار جدید منتشر شده گویا انگلستان نیز بهانه جویی های جدیدی اما منطقی تر از تحریم های امریکا را آغاز کرده. طبق برنامه ای که هواوی با کشور انگلستان به توافق رسیده طبق نظر این کشور، در حال حاضر هواوی از برنامه های در نظر گرفته شده برای ارائه شبکه 5G و گوشی های هوشمند مجهز به 5G عقب می باشد.

اما در میان این بهانه، انگلستان مشکلات جدید امنیتی گوشی های هوشمند مجهز به اینترنت 5G هواوی را بیان کرده. گویا این کشور اروپایی نیز به شکلی محترمانه تر قصد تحریم هواوی را دارد. اما اگر چنین اتفاقی بیفتد دیگر هواوی تنها بازار چین را برای ارائه گوشی های هوشمند 5G خواهد داشت که به احتمال زیاد گوشی های خانواده میت 30 این شرکت که در آینده به عنوان پرچمداران جدید این شرکت معرفی خواهند شد و قابلیت پوشش شبکه های اینترنتی 5G را خواهند داشت، در زمینه فروش جهانی با مشکلی جدی رو به رو خواهند شد که دست کمی از ورشکستگی ندارد.

دیوید وانگ رئیس بخش تحقیق و توسعه هواوی اعلام کرد، که مشکلات همیشه وجود دارد اما هواوی کاملا آماده ارائه گوشی های هوشمند جدید خود با پشتیبانی از اینترنت 5G خواهند بود.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !