معرفی رسمی گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال

 گوگل بالاخره بعد از مدتها، در رویدادی که به تازگی تمام شد، گوگل پیکسل های جدید خود را به طور رسمی معرفی کرد. گوگل پیکسل های جدید با نام گوگل پیکسل 3 و نسخه بزرگتر گوگل پیکسل 3 ایکس ال نام گذاری شده اند. گوشی های گوگل پیکسل را می توان بهترین گزینه برای افرادی که از رابط کاربری و سیستم عامل خام گوگل لذت می برند دانست. پیکسل های جدید به صورت پیش فرض از جدید ترین نسخه اندروید یعنی نسخه 9 استفاده می کنند.

تا کنون گوگل با نسخه ی اول و دوم خود ثابت کرد که می تواند اسمارت فونی عالی از هر جهت را بسازد. گوگل پیکسل 2 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال را همچنان می توان محصولی قدرتمند و عالی خطاب کرد. البته در این مدت باگ ها و ایراداتی از این اسمارت فون ها مشاهده شد که امیدواریم گوگل در محصولات جدید خود این مشکلات را برطرف کرده باشد.

ساختار

می رسیم به اصلی ترین موضوع این مطلب یعنی رونمایی گوگل از گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال. گوگل پرچمداران جدید خود را با چهره و ویژگی های جدید رونمایی کرد. اما اگر قبلاً گوگل پیکسل داشته اید یا از نزدیک با آن کار کرده باشید، با گرفتن سری جدید این خانواده می دانید که باز هم با یک گوگل پیکسل روبرو هستید. زبان طراحی در پرچمداران جدید گوگل ثابت مانده اما به طبع با تغییر ویژگی ها، ظاهر این محصولات هم تا حدودی دستخوش تغییر شده است.

گوگل استفاده از شیشه در نمای پشت و جلوی گوشی را به همراه فریم آلومینیومی در دستور کار خود قرار داده است. همین امر موجب شده تا گوگل پیکسل 3، با وجود بزرگ شدن نمایشگر با افزایش وزن جدی روبرو نباشد. وزن گوگل پیکسل 3 نسبت به گوگل پیکسل 2 تنها 5 گرم افزایش را نشان می دهد. با این حال پرچمدار جدید گوگل با ابعاد 145.6×68.2×7.9 میلی متر خود نسبت به گوگل پیکسل 2 با ابعاد 145.7×69.7×7.8 میلی متر، نه تنها بزرگتر نشده بلکه با افزایش سایز 0.5 اینچ نمایشگر، با بدنه ای کوچکتر معرفی شده است.

گوگل پیکسل 3 ایکس ال هم با ساختاری مشابه برادر کوچکتر خود، دارای ابعاد 158×76.7×7.9 میلی متر است. از نظر ابعاد گوگل پیکسل 3 ایکس ال و مدل پیکسل 2 ایکس ال کاملاً مشابه هم هستند اما مدل جدید نسبت به مدل قدیمی با 9 گرم وزن بیشتر، دارای وزن 184 گرم است که البته این افزایش وزن را باید به نمایشگر بزرگتر نسبت داد.

گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال از گواهینامه IP68 پشتیبانی می کنند در حالی که گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال از گواهینامه IP67 پشتیبانی می کردند.

نمایشگر

گوگل در پرچمدار جدید خود از نمایشگر 5.5 اینچ P-OLED با رزولوشن 1080×2160 پیکسل استفاده کرده که نسبت به نسخه قبلی خود که از نمایشگر 5 اینچ استفاده می کرد، با افزایش سایز روبرو شده است. در گوگل پیکسل 3 از ناچ یا بریدگی بالای نمایشگر خبری نیست. با این حال نمایشگر با تراکم پیکسل 443 پیکسل در هر اینچ و نسبت 77.2 درصد به بدنه بروی این اسمارت فون نشسته است.

گوگل پیکسل 3 ایکس ال به نمایشگر 6.3 اینچ P-OLED با رزولوشن 1440×2960 پیکسل مجهز شده است. تراکم پیکسل این نمایشگر برابر با 523 پیکسل در هر اینچ است و تصاویر با نسبت 18.5:9 نمایش داده می شوند. نمایشگر گوگل پیکسل 3 ایکس ال به ناچ یا بریدگی بالای نمایشگر مجهز شده که با این وجود باعث شده تا نسبت نمایشگر به بدنه برابر با 82.8 درصد باشد.

از دیگر ویژگی های هر دو نمایشگر می توان به نمایشگر همیشه روشن یا Always-on display، پشتیبانی 100 درصد از DCI-P3 و HDR اشاره کرد.

سخت افزار

گوگل در هر دو پرچمدار خود از پردازنده 10 نانومتری اسنپدراگون 845 استفاده کرده که دارای 4 هسته قدرتمند Kryo 385 Gold با فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتز و 4 هسته ضعیف تر Kryo 385 Silver با فراکانس کاری 1.6 گیگاهرتز است. هر دو مدل از 4 گیگابایت رم و حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایت استفاده می کنند. پردازنده گرافیکی استفاده شده هم مدل Adreno 630 است. البته در این مدل ها از اسلات کارت حافظه جانبی خبری نیست و کاربران باید تنها از حافظه داخلی این گوشی ها استفاده کنند.

دوربین

با این که در این سالها بیشتر پرچمداران و گوشی های هوشمند از دوربین های دوگانه استفاده می کنند، دیدن یک دوربین در پرچمدار جدید گوگل کمی عجیب است. به هر حال گوگل پیکسل ها همیشه به دوربین عالی معروف هستند با این وجود نسل جدید این محصولات با مشخصات مشابه دوبین نسل گذشته خود، با بهبود هایی روبرو بوده است !. از مشخصات دوبین هر دو مدل می توان به استفاده از لنز 12.2 مگاپیکسل از نوع 28 میلی متری، گشودگی دیافراگم f/1.8، سایز پیکسل 1.4 میکرون، تشخیص فاز، پیکسل دوگانه (دوال پیکسل) و لرزشگیر اپتیکال اشاره کرد.

دوبین سلفی هم در هر دو مدل از نوع دوگانه 8+8 مگاپیکسل است. یکی از لنزها استاندارد است و دیگری برای زاویه گسترده تر از نوع واید در نظر گرفته شده است.

گوگل برای دوربین پرچمداران جدید خود ویژگی های جذابی همچون تاپ شات، Super Res Zoom، Night Sight و Group Selfie Cam را لحاظ کرده است.

در ویژگی تاپ شات، چند عکس گرفته می شود تا کاربر بین آنها بهترین عکس را انتخاب کند، Super Res Zoom برای افزایش کیفیت در زمان زوم، Night Sight برای افزایش روشنایی و کیفیت در نور کم و Group Selfie Cam ویژگی زاویه گسترده برای سلفی دوستان است.

باتری

باتری گوگل پیکسل 3 با افزایش ظرفیت نسبت به نسل قبل به 2915 میلی آمپر رسیده اما باتری گوگل پیکسل 3 ایکس ال با کاهش ظرفیت نسبت به نسل قبل به 3430 میلی آمپر رسیده است. شارژ بی سیم هم از طریق داک شارژ جدید که قیمتی برابر با 79 دلار دارد امکان پذیر است.

قیمت و زمان عرضه

گوگل پیکسل های جدید از 26 مهرماه در آمریکا و از 10 آبان در اروپا عرضه می شود. قیمت پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال برابر به ترتیب برابر با 800 و 900 دلار خواهد بود.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

8 نظرات

سحر مهر 17, 1397 - 11:01 ب.ظ
خیلی خوشم میاد از برندش
آیفون XR تا چه اندازه توقعات را نسبت به آیفون XS و XS Max برآورده می کند - بنچیمو مهر 29, 1397 - 10:19 ب.ظ
[…] ولی این گوشی هوشمند برای امکان عکاسی حالت پرتره همانند گوگل پیکسل ۳ از نرم افزار بهره می برد که قطعا نسبت به XS و XS Max […]
گوگل قفل گشایی صوتی را غیر فعال خواهد کرد - تجربه ای جدید از دانستنی های تکنولوژی و خودرو آبان 5, 1397 - 2:39 ب.ظ
[…] از خود نشان نداده است ولی با توجه به مراسم رونمایی از گوگل پیکسل ۳، قابلیت قفل گشایی صوتی را حذف کرده است و سیستم امنیت […]
مقایسه دوربین گوگل پیکسل ۳ ایکس ال و هوآوی میت ۲۰ پرو در شب - موبایل و تبلت آبان 13, 1397 - 8:10 ق.ظ
[…] این ویدئو ویژگی نایت مد دو گوشی قدرتمند گوگل پیکسل ۳ ایکس ال و هوآوی میت ۲۰ پرو مورد آزمایش قرار می گیرد. از مشخصات […]
مراقب گوشی گوگل پیکسل ۳ خود باشید - موبایل و تبلت موبایل و تبلت - بنچیمو آبان 18, 1397 - 4:32 ب.ظ
[…] حالی که مدتی است گوگل با رونمایی از دو محصول خود یعنی گوگل پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال، نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد، در مقایساتی […]
عملکرد فوق العاده گوگل پیکسل ۳ با مجهز شدن به حالت عکاسی شب – دوربین گوگل پیکسل ۳ – آبان 28, 1397 - 2:00 ب.ظ
[…] بیشتر از یک ماه از معرفی رسمی گوگل پیکسل ۳ و گوگل پیکسل ۳ ایکس ال گذشته است. این گوشی هوشمند جدید با قیمت مناسب و قابلیت های بسیار […]
عملکرد فوق العاده دوربین گوگل پیکسل ۳ با مجهز شدن به حالت عکاسی شب – گوگل پیکسل ۳ آبان 28, 1397 - 2:08 ب.ظ
[…] بیشتر از یک ماه از معرفی رسمی گوگل پیکسل ۳ و گوگل پیکسل ۳ ایکس ال گذشته است. این گوشی هوشمند جدید با قیمت مناسب و قابلیت های بسیار […]
مجوز تولید گوشی هوشمند میان رده سامسونگ گلکسی M10 صادر شد – سامسونگ گلکسی M10 دی 11, 1397 - 8:02 ب.ظ
[…] اصلی را ضعف این گوشی هوشمند تلقی کرد، چون در این میان گوگل پیکسل ۳ با بهره بردن از تنها یک سنسور برای دوربین اصلی توانست […]
دیدگاه بگذارید