معرفی شرکت های معتبری که در زمینه تولید روترهای لود بالانسر فعالیت دارند

از مشکلات رایج سایت‌های پربازدید با بارکاری بالا، پیش بینی نکردن تعداد درخواست‌های ارسالی به سرور در لحظه است که موجب کندی و اختلال در سرویس‌دهی سرور خواهد شد. یکی از بهترین راه حل‌های رفع این اختلالات استفاده از load balancer است. در ادامه این مطلب شرح کاملی از لود بالانسر، انواع آن و همچنین معرفی شرکت‌های معتبری که در زمینه تولید روترهای لود بالانسر فعالیت دارند، می‌پردازیم.

لود بالانسر چیست؟

در پاسخ به سوال لود بالانسر چیست باید گفت، قابلیت load balancing برای سروری که تعداد Request‌هایی که در لحظه به سمت آن ارسال می‌شود قابل پیش بینی نیست کاربرد دارد. سایت‌هایی که بازدید بالایی دارند مانند سایت‌های دانشگاهی که در لحظه می‌بایست سرویس انتخاب واحد یا ثبت نام را به تعداد زیادی کاربر ارائه دهند. استفاده از قابلیت لود بالانسینگ سبب افزایش کارایی و سرعت در شبکه خواهد شد.
یک روتر لودبالانسر، سرعت پهنای باند شبکه، عملکرد کلی و افزونگی اینترنت را از طریق چندین تکنیک، مانند تجمیع پهنای باند، بهبود می‌بخشد که برای اتصال ظرفیت پهنای باند DSL، کابل، T1 یا هر اتصال اینترنتی دیگری استفاده می‌شود.
load balancer به چند روش مختلف برای کاهش زمان پاسخگویی سرور و افزایش توان عملیاتی آن فعالیت می‌کند.

⦁ تشخیص سلامت منابع: لود بالانسر بین سرویس گیرنده (Client) و هاست قرار می‌گیرد و در صورتی که یک هاست دچار اختلال شود و یا از دسترس خارج شود سرویس لود بالانسر خطا را شناسایی و به سرعت درخواست‌های دریافتی از کلاینت‌ها را به سمت هاست فعال دیگری Route می‌کند. در این روش تمام ارتباطات مربوط به هاست معیوب قطع شده و سپس کلاینت‌ها به هاست سالم ارتباط داده می‌شوند. شناسایی هاست معیوب و هدایت درخواست به سمت هاست سالم در کمتر از 10 ثانیه انجام می‌شود، بنابراین کاربر متوجه اختلال یا قطعی در سرویس‌دهی سرور نخواهد شد.
⦁ تقسیم ترافیک شبکه: load balancer ترافیک شبکه را بین سرورهای وب مختلف توزیع می‌کند تا از تحمیل بارکاری به یک سرور و در نهایت اختلال در عملکرد یا قطعی سرور جلوگیری کند.

انواع load balancer :

⦁ لود بالانسر لایه 4 : این لود بالانسر در لایه شبکه، براساس آدرس IP و پورت‌های مقصد فعالیت می‌کند و به توزیع ترافیک شبکه می‌پردازد.
⦁ لود بالانسر لایه 7: این لود بالانسر در لایه Application فعالیت می‌کند و درخواست‌ها را بر اساس پارامترهای متعدد در سطح برنامه توزیع می‌کند.
⦁ لود بالانسر GSLB مخفف Global server load balancing: با افزایش تعداد برنامه‌های کاربردی میزبانی شده در مراکز داده ابری، لود بالانسر Global Server فعالیت خود را مشابه لود بالانسر لایه 4 و لایه 7 انجام می‌دهد.

لود بالانسرهای پپ لینک قابلیت شناسایی بهترین مسیرهای شبکه را دارند

لود بالانسر پپ لینک

لود بالانسر Peplink برای شبکه‌های سازمانی طراحی شده است و قابلیت مدیریت هر موقعیتی را دارد و بهترین راهکار برای پایداری اتصال است.
روترهای لود بالانسر با در اختیار گرفتن چند گزینه اتصال به اینترنت یا ارتباط با شبکه سازمان به ایجاد تعادل در تقسیم بارکاری و اشتراک‌گذاری مناسب منابع می‌پردازند. برای اینکار روتر لود بالانسر سرعت پهنای باند اتصالات مختلف را برای ایجاد یک اتصال اینترنتی یکپارچه و کاهش تأخیر در هنگام اشتراک‌گذاری، انتقال و به ‌هم زدن پهنای باند شبکه، ترکیب می‌کند. روترهای لودبالانسر توانایی یادگیری، شناسایی، استفاده و سوئیچ بین بهترین مسیرهای شبکه موجود را فراهم می‌کنند.
لودبالانسر پپ‌لینک یک راهکار عالی برای پایداری اتصال است و برای شبکه‌های سازمانی طراحی شده است و حتی اگر یک اتصال WAN خراب شود، متصل می‌ماند. همچنین، مجهز به طیف گسترده‌ای از الگوریتم‌های لودبالانسر برای مدیریت هر موقعیتی است.
لود بالانسر پپ لینک مدل SD-WAN از بهترین روترهای لود بالانسر است که برای متعادل سازی بار لینک چند شبکه WAN طراحی شده است و نرخ داده، قابلیت اطمینان و انعطاف‌پذیری شبکه را افزایش می‌دهد.

لود بالانسر پپ ویو

روترهای لود بالانسر Pepwave برای سازمان‌هایی مناسب هستند که در مناطق جغرافیایی مختلف فعالیت می‌کنند و ممکن است در برخی مناطق محدودیت استفاده از اینترنت وایرلس را داشته باشند. این روتر لود بالانسر دارای پورت USB برای اتصال دانگل سیمکارتی است، مثلا اگر 4 پورت USB داشته باشد یعنی می‌تواند از 4 سرویس دهنده مختلف اینترنت موبایل بطور همزمان استفاده کند و یک پورت WAN که می‌تواند از مودم ADSL یا وایمکس یا TD-LTE در کنار آن 4 دانگل استفاده کند. کانفیگ این روترها کار ساده و کم هزینه‌ای است.
از مهم‌ترین ویژگی‌های این مدل میتوان به اسلات‌های سیم کارت چندگانه برای گرفتن سرویس از اپراتورهای مختلف، ارتباطات پایدار و مقاوم در برابر خطا با مکانیزم SpeedFusion، مدیریت ابری با قابلیت ردیابی مسیر از طریق GPS، تاییدیه‌های مختلف در برابر شرایط نامساعد و پنل مدیریتی ساده و کاربردی اشاره کرد. اگر سازمان شما هم در حال پیاده سازی پروژه در مناطقی است که اینترنت ضعیف است یا قطعی زیادی دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای خرید روتر لود بالانسر پپ ویو سری MAX زودتر اقدام کنید.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد