معرفی مادربرد رکورد شکن MSI MEG X399 Creation

کمپانی MSI همواره محصولات متنوعی برای سلایق، کاربرد و بودجه های متفاوت تولید می کند، اما در سال های گذشته تمام توان مهندسین ارشد این برند تایوانی روی تولید محصولاتی کامل متمرکز شده است. مادربرد قدرتمند و رکورد شکن MEG X399 Creation را می توان به جرات یکی از کامل ترین مادربرد های تولید شده توسط MSI نامید که در ادامه با این محصول آشنا خواهید شد.

مادربرد MSI MEG X399 Creation از پردازنده های نسل دوم Ryzen Threadripper با سوکت AMD TR4 پشتیبانی می کند و نقطه اوج طراحی آن، هماهنگی قابل توجه با پردازنده 32 هسته ای 2990WX است. ترکیب این دو محصول سبب شده تا رکورد های اورکلاک فراوانی جابجا شود و در بسیاری از رکورد ها، نام این دو در کنار یکدیگر قرار گرفته است.

در حال حاضر مادربرد MEG X399 Creation به همراه پردازنده 2990WX صدرنشین جدول در 9 رکورد اورکلاک مختلف هستند. اما چه امکاناتی در این مادربرد سبب هماهنگی خیره کننده با پردازنده قدرتمند AMD شده است؟

ابتدا به مدار تغذیه 19 فاز دیجیتال اشاره می کنیم که MSI برای خنک سازی و کنترل دمای آن از لوله های خنک کننده استفاده کرده است تا حتی در فرکانس های بالا و اوج فشار کاری، دمای مهم ترین بخش یک مادربرد حرفه ای در شرایط نرمال قرار گیرد. البته MSI تعداد 16 فار DrMos را به صورت اختصاصی برای تامین توان پردازنده و 3 فاز را برای هدایت SOC در نظر گرفته است.

زمانی که از یک پردازنده قدرتمند و حرفه ای با 32 هسته پردازشی صحبت می کنیم، بحث تامین توان مورد نیاز آن به صورت متناوب اهمیت فراوانی پیدا می کند، از این رو MSI دو کانکتور 8 پین برای انتقال توان به پردازنده های نسل دوم تریدریپر لحاظ کرده است. این دو کانکتور 8 پین حتی در شرایط اورکلاک نیز جوابگوی توان مورد نیاز پردازنده های AMD هستند.

زمانی که کامپیوتر شخصی شما به مادربرد MEG X399 Creation و پردازنده 2990WX مجهز می شود، به طور حتم قطعات فوق حرفه ای دیگری نیز روی سیستم نصب شده اند و هر کدام از آنها به خنک سازی ویژه ای نیاز دارند. مهندسین و طراحان MSI با درک این موضوع، قابلیت نصب 10 عدد فن و همچنین 3 عدد ترمال هدر را فراهم ساختند.

بهره گیری از درایو های M.2 در حال حاضر به شدت افزایش یافته و مهم ترین درایوی که با استفاده از رابط M.2 تولید می شود، اس اس دی های حرفه ای هستند که در صورت ترکیب با رابط NVMe سرعت انتقال اطلاعات قابل توجهی را ارائه می دهند. اما درایو های ذخیره ساز M.2 با توجه به ماهیت خود و استفاده مداوم با مشکل افزایش حرارت و در نتیجه کاهش کارایی مواجه هستند. فناوری انحصاری MSI برای خنک سازی درایو های M.2 با نام M.2 SHIELD FRZOR وظیفه کنترل دما را در این بخش بر عهده دارند و تست های صورت گرفته، نشان از موفقیت MSI در این زمینه دارند.

اگر به درایو های M.2 و همچنین فناوری RAID علاقه فراوانی دارید، مهندسین MSI پیشنهاد ویژه ای برای شما دارند که درون جعبه MEG X399 Creation به چشم می خورد. کارت توسعه M.2 XPANDER-AERO ابزاری سودمند برای اتصال 4 درایو M.2 روی اسلات PCI-E است. اما نکته جالب توجه، تمهیدات ویژه MSI برای این کارت توسعه و خنک سازی درایو های قابل نصب روی آن است. خنک کننده قابل نصب روی کارت توسعه همانند ایرکولر کارت گرافیک است و به سادگی روی XPANDER-AERO نصب می شود.

AMD فناوری جدیدی برای افزایش عملکرد SSD ها معرفی کرده و MSI نیز در مادربرد جدید خود از فناوری StoreMI بهره می برد. وظیفه فناوری AMD StoreMI انتقال فایل های پر مصرف از هارد دیسک قدیمی به یک درایو مجازی سریع است تا سرعت اجرای برنامه های و بازی های پر کاربرد افزایش یابد. البته AMD امکانات فراوانی برای StoreMI لحاظ کرده تا کاربران به بهترین نتیجه دلخواه خود دست یابند.

ام اس آی در بخش تجهیزات جانبی و ذخیره سازی، امکانات متعددی از جمله 8 پورت SATA و 15 پورت USB از انواع مختلف در نظر گرفته است تا کاربران حرفه ای برای اتصال تجهیزات جانبی، هیچ کمبودی حس نکنند. مادربرد های High-End و حرفه ای MSI همواره به تجهیزات شبکه قدرتمند و جدید مجهز بودند و این رویه در MEG X399 Creation با استفاده از چیپ ست شبکه بی سیم دو بانده Intel AC9260 ادامه یافته است.

پست های مرتبط

AOC مانیتور گیمینگ AGON PRO PD34 الهام‌گرفته از پورشه 911 را معرفی کرد

اینتل و BOE نمایشگر لپ‌تاپ 1 هرتزی را برای کاهش مصرف 65 درصدی معرفی کردند

فروش بسیار بد پردازنده‌های Ryzen 9000 با وجود مشکلات اینتل