معرفی کارت گرافیک های جدید AMD در نمایشگاه CES 2020

معرفی کارت گرافیک های جدید AMD در نمایشگاه CES 2020

کمپانی AMD پس از معرفی دو کارت گرافیک جدید RX 5500 و RX 5700 در روز های پایانی سال 2019، قصد دارد تا در نمایشگاه CES 2020 به معرفی کارت گرافیک های جدید خود بپردازد. کارت های نسل بعدی ای ام دی که با معماری RDNA 2 به عنوان کد رمز شناخته می شوند، از فناوری بهبود یافته 7 نانومتری (لیتوگرافی 7nm+) بهره می برند. به این ترتیب پیش بینی می شود که محصولات آینده AMD نیز موفقیت نسل پیشین را تکرار کنند.

نمایشگاه CES یکی از مهم ترین رویداد های مرتبط در حوزه فناوری است که محل مناسبی برای معرفی جدیدترین محصولات بزرگان جهان به شمار می رود. از این رو AMD در نظر دارد تا کارت گرافیک های جدید خود را با بهره گیری از نسل دوم فناوری RDNA در نمایشگاه CES 2020 معرفی کند. طبق نقشه راه AMD، کارت های بر پایه معماری NAVI افزایش عملکرد قابل توجهی نسبت به نسل گذشته داشتند و مهندسین این کمپانی می خواهند نسبت عملکرد به توان مصرفی را در نسل جدید بهبود بخشند.

به این ترتیب می توان پیش بینی کرد که از نظر عملکرد با تغییرات کمتری مواجه شده ولی در بخش توان مصرفی، اتفاقات فراوانی رخ خواهد داد. همچنین طبق اطلاعاتی که پیش از این منتشر شده بود، محصولات جدید AMD به فناوری مشابه با Ray Tracing انویدیا مجهز می شوند. با این شرایط می توان گفت که رقابت میان تولید کنندگان کارت گرافیک از جمله انویدیا، اینتل و AMD به شدت داغ خواهد شد و سال 2020 برای گیمرها، سال بی نظیری خواهد بود.

در خصوص بهبود عملکرد کارت گرافیک های جدید AMD پیش بینی می شود که بین 15 تا 20 درصد افزایش قدرت نسبت به نسل گذشته به وجود خواهد آمد، اما تمرکز اصلی این کمپانی در بهبود توان مصرفی نسبت به عملکرد است. اطلاعات منتشر شده توسط یکی از  کاربران وب سایت Chiphell به عنوان مرجع اخبار مرتبط با پردازنده و کارت گرافیک با نام کاربری wjm47196 در دسترس رسانه های دیگر قرار گرفته است.

پست های مرتبط

اپل قصد دارد دوام محصولاتش را حتی بیشتر از قبل افزایش دهد

ویژگی Smart Crossfade اپل در iOS 18 چگونه خواهد بود ؟

تنها چند هفته قبل از رویداد Unpacked، رنگ‌ گوشی‌های گلکسی Z Fold 6 و Z Flip 6 سامسونگ فاش شد