همکاری سامسونگ با مدیاتک برای پردازنده گوشی های هوشمند میان رده

سامسونگ همواره از دو مدل پردازنده اگزینوس و اسنپدراگون بنا بر موقعیت جغرافیایی فروش گوشی های هوشمند خود استفاده می کرده است. این در حالی می باشد که همواره سعی داشته تا از پردازنده های اختصاصی اگزینوس خود برای گوشی های هوشمند میان رده استفاده کند تا هزینه ها را به حداقل برساند. اما این بار تصمیم به همکاری با شرکت تایوانی مدیاتک گرفته است.

چندی پیش مدیاتک با معرفی پردازنده های جدید خود توانست عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد و قیمت پایینی این پردازنده ها نیز باعث شد تا طرفداران بسیاری را در زمینه شرکت های عرصه گوشی های هوشمند به سمت خود جلب کند.

سوای پردازنده های جدید، مودم جدید این شرکت نیز توانایی پشتیبانی از شبکه های اینترنتی 5G را خواهد داشت و همانطور که گفتیم با توجه به قیمت ارزان آن گزینه بسیار مناسبی برای گوشی های هوشمند میان رده می باشد.

سامسونگ نیز قصد دارد تا برای گوشی های میان رده جدید سری A و M خود از پردازنده های و مودم مدیاتک بهره ببرد. این در حالی می باشد که سامسونگ اعلام کرده بود که می خواهد برای اولین بار در سال 2020 گوشی های هوشمند میان رده ای با قابلیت پوشش شبکه های اینترنتی 5G را روانه بازار کند.

با توجه به اینکه مدیاتک نیز مودم هایی با قابلیت 5G و مقرون بصرفه ای را روانه بازار کرده، این بهترین گزینه برای سامسونگ می باشد تا برای گوشی های هوشمند میان رده خود از این مودم ها استفاده کند.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

پردازنده‌های Arrow Lake اینتل مانند Core Ultra 9 285K دارای سرعت کلاک حداکثر 5.5 گیگاهرتز هستند

لینوکس پچ جدیدی از AMD برای نسل بعدی پردازنده‌های Zen 5 دریافت کرده است

شرکت AMD دو APU جدید Ryzen 5 را با نام‌های 7235H و 7235HS در وبسایت خود فهرست کرد