با دو نسخه کارت گرافیک MSI RX 5500 XT آشنا شوید

برند تایوانی MSI چند روز پس از رونمایی کارت گرافیک RX 5500 XT توسط AMD، دو نسخه متفاوت از این محصول را تولید کرده است. نسخه های کارت گرافیک RX 5500 XT با مشخصات فنی و طراحی ظاهری متفاوتی توسط ام اس آی تولید و روانه بازار می شوند تا هر کدام از آنها بر همین اساس، مشتریان خود را در بازار جهانی پیدا کنند.

دو نسخه تولید شده توسط ام اس آی شامل RX 5500 XT Gaming و RX 5500 XT Mech می شود و هر دوی آنها به مشخصات مشابهی از جمله 8 گیگابایت حافظه GDDR6، رابط حافظه 128 بیتی، تعداد 1408 هسته پردازشی RDNA و پشتیبانی از رابط PCI 4.0 مجهزند. نسخه Mech به خنک کننده ای با دو فن بزرگ و قاب دور فن در طیف رنگ نقره ای مجهز شده تا دمای تولید شده توسط پردازنده گرافیکی، مدار تغذیه و چیپ ست های حافظه توسط آن کنترل شود.

با وجود اینکه AMD دو نسخه 4 و 8 گیگابایتی برای کارت گرافیک RX 5500 XT در نظر گرفته، اما ام اس آی هر دو مدل فعلی خود را با بیشترین حجم حافظه GDDR6 به تولید می رساند. طبق اعلام MSI نسخه Mech از فرکانس پردازنده و حافظه برابر با نسخه مرجع AMD بهره می برد، به این ترتیب فرکانس پردازنده گرافیکی در این کارت برابر با 1685 مگاهرتز در حالت پایه است. اما تفاوت اصلی که توسط ام اس آی در فرکانس ها به وجود آمد، افزایش فرکانس بوست از 1737 مگاهرتز به 1845 مگاهرتز است تا کاربران برای دریافت فریم های بیشتر، قدرت کافی در اختیار داشته باشند.

نسخه Gaming X از خنک کننده ای شامل دو عدد فن با قاب سراسر پوشیده و سه خط قرمز رنگ دور فن ها برای خنک سازی بهره می برد. فرکانس پایه در این کارت همانند نسخه مرجع AMD بوده، با این تفاوت که فرکانس بوست آن به رقم قابل توجه 1905 مگاهرتز افزایش یافته است. در هیچکدام از دو نسخه کارت گرافیک MSI RX 5500 XT شاهد اورکلاک چیپ ست های حافظه GDDR6 نیستیم، همانطور که چنین رویه ای در خصوص سایر برندها نیز مشاهده می شود و تعداد بسیار محدودی از فرکانس حافظه اورکلاک شده بهره می برند.

نسخه های متعددی از RX 5500 XT برای رسانه های مختلف جهان (که قطعا شامل ایران نمی شود!) به منظور تست و بررسی ارسال شده و به زودی بررسی های کاملی از آنها در دسترس کاربران قرار می گیرد. زمان عرضه رسمی کارت گرافیک جدید AMD برای تمامی برند های تولید کننده، امروز یعنی 12 دسامبر اعلام شده است.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود