شرکت AMD دو APU جدید Ryzen 5 را با نام‌های 7235H و 7235HS در وبسایت خود فهرست کرد

شرکت AMD دو APU جدید Ryzen 5 با نام‌های 7235H و 7235HS را در وبسایت خود فهرست کرده که براساس معماری هسته +Zen 3 با نام رمزی Rembrandt در نظر گرفته شده‌اند. راه اندازی این دو APU جدید هنوز توسط AMD به صورت عمومی فاش نشده، اما SKU آن‌ها در وبسایت AMD ظاهر شده و این نشان می‌دهد که به زودی در دسترس خواهند بود.

قبل از اینکه به مشخصات بپردازیم، نکته جالب‌تری که در اینجا می‌توان در مورد آن صحبت کرد، تصمیم جدید AMD برای انتخاب پلتفرم است، چراکه معماری +Zen 3 قبلاً به سری موبایلی Ryzen 6000 و Ryzen 7035 محدود می‌شد. با این حال، مدل‌های جدید با دسکتاپ و موبایل سازگار هستند، به این دلیل که این APU های Ryzen در رایانه‌های کوچک میان‌رده که جزو دسکتاپ به حساب می‌آیند ارائه می‌شوند. از نظر مشخصات، Ryzen 5 7235H شرکت AMD دارای پیکربندی 4 هسته‌ای و 8 رشته‌ای با حداکثر فرکانس کلاک بوست 4.2 گیگاهرتز و کلاک پایه 3.2 گیگاهرتز است. از نظر مصرف انرژی، Ryzen 5 7235H دارای توان پایه 45 وات است.

تفاوت بین مدل‌های H و HS در کاربری آنها نهفته است، به طوری که مدل H برای بخش لپ‌تاپ های رده بالا در نظر گرفته شده و مدل HS به لپ‌تاپ‌های نسبتاً کم مصرف محدود می‌شود. نوع Ryzen 5 7235H برای اورکلاک آنلاک است، در حالی که نسخه HS اینطور نیست. هنوز مشخص نیست که چرا AMD این APU های +Zen 3 را برای بخش دسکتاپ منتشر کرده، اما به احتمال زیاد این سازنده تراشه می‌خواهد APU‌ های میان‌رده Ryzen را در بین عرضه‌های موجود در بازار تنظیم کند و احتمالاً این شرکت مقداری پتانسیل در پلتفرم +Zen 3 خود دیده باشد.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟