معرفی کارت گرافیک های MSI RX 5500 XT

معرفی کارت گرافیک های MSI RX 5500 XT

موج معرفی کارت گرافیک های جدید AMD اکنون به ایستگاه یکی از ارزان ترین میان رده ها، یعنی RX 5500 XT رسیده که نسخه های متفاوتی از آن توسط کمپانی MSI تولید شده و هم اکنون در بازار جهانی عرضه می شوند. کارت گرافیک RX 5500 XT نسخه قدرتمندتر RX 5500 است و با دو ظرفیت حافظه متفاوت در دسترس کاربران قرار می گیرد.

پردازنده گرافیکی NAVI 14 با فناوری ساخت 7 نانومتری FinFET مبتنی بر معماری ریز پردازنده RDNA در کارت گرافیک جدید ای ام دی قادر به ارائه قدرت کافی برای اجرای بازی ها خواهد بود و مشخصات نسخه های مختلف RX 5500 XT تولید شده توسط MSI نیز گواه بر این ادعاست. ام اس آی دو مدل GAMING X و MECH را در دو ظرفیت حافظه 4 و 8 گیگابایت از نوع GDDR6 را در نظر گرفته است که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

ام اس آی در کارت های قدرت گرفته از پردازنده های گرافیکی سری NAVI از فناوری انحصاری خود به نام تقسیم قدرت نوآورانه (Innovative Power Allocation) بهره می برد. این فناوری به کارت گرافیک اجازه می دهد تا تمام توان مورد نیاز خود را از کانکتور پاور به دست آورد و هیچ توان اشتراکی از طریق اسلات PCI به کارت تزریق نشود. همانطور که می دانید امکان اختصاص حداکثر 75 وات از طریق اسلات PCI 3.0 به کارت گرافیک وجود دارد و ام اس آی برای اختصاص قدرت یکپارچه و بی نقص از فناوری انحصاری خود استفاده می کند.

به این ترتیب مادربرد برای تامین توان مورد نیاز سایر قطعات، به مراتب قدرتمندتر عمل می کند تا مشکلی از این لحاظ برای قطعات پر مصرف دیگر از جمله CPU رخ ندهد. مشکل دیگر کارت گرافیک ها، نحوه کنترل حرارت تولید شده توسط GPU، مدار تغذیه و چیپ ست های حافظه است که MSI به دلیل بهره گیری از خنک کننده های قدرتمند جدید خود، این چالش بزرگ را برطرف ساخته است. ام اس آی تمام توان خود را برای ساخت خنک کننده های قدرتمند و با کمترین میزان نویز به کار بسته و نتیجه آن در کارت های سری GAMING X و MECH مشاهده می شود.

در سال های گذشته، فقط و فقط کارت گرافیک های پرچمدار از بک پلیت برای محافظت از بخشی پشتی برد و همچنین به عنوان یک تقویت کننده استحکام بدنه در برابر خنک کننده های سنگین وزن حرفه ای موردا استفاده قرار می گرفت، اما MSI از بک پلیت های انحصاری خود حتی در محصولات میان رده مانند RX 5500 XT نیز بهره می گیرد. یکی از مهم ترین محاسن بک پلیت، جلوگیری از تاثیر پذیری کارت گرافیک از دمای بالای درون کیس است، به این صورت که گرمای درون کیس قادر به برقراری تماس مستقیم با برد پشت کارت نخواهد بود.

خنک کننده های MSI به نورپردازی RGB مجهزند و کاربران می توانند از طریق فناوری MYSTIC LIGHT و نرم افزار انحصاری Dragon Center به کنترل نورپردازی و اعمال تغییرات مورد نظر خود بپردازند تا زیبایی اسمبل دو چندان شود. در کارت های سری MECH شاهد حضور خنک کننده به روز رسانی شده با سبک طراحی Ventus هستیم که قدرت خنک کننده بالا را در ابعاد کوچک ارائه می دهد. فن های TORX FAN 3.0 علاوه بر سرعت چرخش بهینه و قدرت بالای در کنترل حرارت، از نویز بسیار کمی برخوردار است.

در تصاویر زیر می توانید مشخصات کامل کارت گرافیک های MSI RX 5500 XT MECH و MSI RX 5500 XT GAMING X را مشاهده کنید.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود