مقایسه سنسور های دوربین هوآوی پی 30 پرو و نوکیا 9 / به همراه ویدئو

بعد از معرفی هوآوی پی 30 پرو، سایت معتبر دگزومارک که معیار معتبر برای مقایسه سنسور های دوربین و بخصوص دوربین های گوشی های هوشمند می باشد، این پرچمدار هوآوی را به عنوان بهترین گوشی هوشمند از نظر سنسور های دوربین اصلی در نظر گرفت. بعد از آن سامسونگ نیز به چنین اتفاقی اعتراض داشت. اما پیش از رونمایی پرچمدران هوآوی، نوکیا 9 با مجهز شدن به پنج دوربین اصلی در نمایشگاه MWC 2019 بارسلونا رونمایی شد. اولین و تنها گوشی هوشمند مجهز به پنج سنسور برای دوربین های اصلی.

مقایسه ای جالب برای پی بردن به واقعیت

همانطور که در مطلب هرآنچه که باید از هوآوی پی 30 و پی 30 پرو بدانید گفتیم، پی 30 پرو از دوربین های اصلی چهار گانه ای متشکل از یک سنسور اصلی 40 مگاپیکسلی و سنسور 20 مگاپیکسلی به همراه سنسور 8 مگاپیکسلی پریسکوپ بهره می برد، البته سنسور TOF نیز برای محاسبه فاصله و عمق به عنوان سنسور چهارم برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است.

هوآوی پی 30 پرو

اما نوکیا نیز چیزی کم ندارد و از 5 سنسور 12 مگاپیکسلی برای دوربین های اصلی این گوشی هوشمند استفاده کرده. در کنار این سنسور های همانند پی 30 پرو شاهد مجهز شدن دوربین های اصلی نوکیا 9 به سنسور TOF نیز می باشیم. اما شاید سنسور های بیشتر برای دوربین اصلی تقطه قوت دوربین های اصلی یک گوشی هوشمند به حساب بیایند. اما هماهنگی این سنسور های با یکدیگر کار بسیار مشکلی می باشد. نوکیا نیر با چنین مشکلی مواجه شده بود که باعث شد تا رونمایی این گوشی هوشمند به تعویق بیافتد.

نوکیا 9

اما این مشکل برطرف شد.جالب است که نوکیا 9 از پردازندهنسل قبلی 11 نانومتری اسنپدراگون 845 بهره مند شده. شاید اگر پردازنده های 7 نانومتری برای این گوشی در نظر گفته می شد احتمال وقوع عدم هماهنگی میان سنسور های دوربین اصلی این گوشی رخ نمی داد. هرچند پردازنده اسنپدراگون 845 نیز به اندازه کافی قدرتمند می باشد. حال باید دید در ثبت تصاویر این پردازنده چه عملکردی را از خود نشان خواهد داد.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !