ممنوعیت استفاده از توییتر در چین: بازداشت و بازجویی برخی از کاربران چینی

همواره رسانه های اجتماعی با دخالت دولت هر کشور همراه بوده و در بسیاری از موارد دولتمردان استفاده از برخی از رسانه های اجتماعی و حتی پیام رسان های معتبر را برای شهروندان خود ممنوع اعلام کرده اند، در پی گزارشات بسیاری که از فیسبوک منتشر شد، از حذف 1.5 بیلیون حساب کاربری جعلی تا رسوایی اخیر این رسانه اجتماعی، مارک زاکربرگ اذعان داشت که هر چقدر ما برای امنیت فیسبوک تلاش کنیم نمی توانیم راهی برای عدم دخالت دولت پیدا کنیم، با این جمله زاکربرگ در لفافه دخالت دولت در این پیام رسان و مشکلات به وجود آمده به این دلیل را به گردن دولت انداخت. حال توییتر نیز برای شهروندان چینی مشکل ساز شده است.

بازداشت و بازجویی شهروندان چینی به دلیل استفاده از توییتر

یکی از رسانه های اجتماعی که شاید هیچ گونه محدودیتی برای انتشار هرگونه پست منتشر شده قائل نمی شود توییتر است، یکی از دلایل اصلی ممنوعیت استفاده از توییتر در بسیاری از کشورها همین اتفاق می باشد. چین هم یکی از کشور هایی است که استفاده از توییتر را برای شهروندان خود ممنوع اعلام کرده است.

طبق گزارش نیویورک تایمز کشور چین برخی از کاربران توییتر را که به نظرشان پست های مخالف با وضع حکومتی و اعتراض به رئیس جمهور این کشور را داشته اند بازداشت و مورد بازجویی قرار داده است و بعد ازاتمام بازجویی دستور داده تا توییتر خود را حذف کنند و از این پس هیچگونه فعالیتی در این رسانه اجتماعی نداشته باشند.

با وجود ممنوعیت استفاده از توییتر 3.2 میلیون کاربر چینی با استفاده از نرم افزار از این رسانه اجتماعی استفاده می کنند که این میزان تنها 0.4 درصد از کاربران اینترنتی چینی را شامل می شود. گویا تنها ما نیستیم که با چنین مشکلی مواجه هستیم و اکثر دولتمردان کشور های مختلف در برخی از موارد مخالف استفاده از برخی پیام رسان های اجتماعی هستند.

منبع: cnet

پست های مرتبط

طبق بنچمارک GFXBench تراشه A18 Pro عملکرد بهتر اما مصرف انرژی بدتری نسبت به تراشه A17 Pro دارد

اپل واچ سری 10 ابتدا قرار بود با سنجش فشار خون همراه شود اما طراحی جدید مانع از این کار شد

انویدیا تایید ایالات متحده را برای فروش پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته H100 AI به شرکت اماراتی G42 دریافت کرد