مک‌ بوک ایر M3 به دلیل نداشتن فن عملکرد خوبی را در کارهای سنگین ارائه نمی‌دهد

اپل همچنان از طراحی خنک‌کننده بدون فن برای مدل‌های 13 اینچی و 15 اینچی M3 MacBook Air استفاده می‌کند و در حالی که کاربران از این عملکرد کاملاً بی‌صدا خوشحال خواهند شد، اما بخش زیادی از عملکرد را از دست خواهند داد، در ادامه این مطلب بنچیمو بیشتر به بررسی این مشکل مک‌ بوک ایر M3 می‌پردازیم.

مک‌ بوک ایر M3 و مشکل داغ شدن آن

طبق آزمایش‌های صورت‌گرفته، M3 MacBook Pro با یک فنِ همراه می‌تواند عملکردی پایدارتر را در حین استفاده از همان سیستم روی تراشه در مک بوک ایر m3 ارائه دهد. M3 MacBook Air به طرز ناخوشایندی داغ می‌شود که امیدواریم اپل بتواند در محصولات بعدی به آن رسیدگی کند.

مدل 15 اینچی M3 MacBook Pro در اختیار یوتیوبر Max Tech بود که اشاره کرد اپل همان طراحی هیت‌سینک بدون فن را مانند مدل قبلی در نظر گرفته، اما این احتمال وجود دارد که بهره‌وری انرژی در جدیدترین نسخه M3 به این صورت باشد که دستگاه throttling (گلوگاه) کمتری نسبت به تراشه M2 ایجاد کند.

البته این فرض نادرست است، به این خاطر که اگرچه جدیدترین مک‌بوک ایر در معیارهای تک هسته‌ای، چند هسته‌ای بنچمارک Geekbench 6 خوب عمل کرده، اما وقتی آن را تحت استرس 3DMark قرار می‌دهیم نتیجه خوبی به نسبت مدل Pro نمی‌گیریم.

اخبار مربوط به لپ تاپ

جالب است بدانید که طی آزمایش، بالاترین دمای سی‌پی‌یو به 114 درجه سانتیگراد و کارت گرافیک به 102.9 درجه سانتیگراد رسید. در این دماهای بالا مصرف انرژی کل چیپست به طور چشمگیری شروع به کاهش می‌کند تا مک بوک ایر به دلیل حفاظت از سخت‌افزار داغ نشود. همانطور که در مقایسه مشاهده می‌کنید، M3 MacBook Air به اندازه 33 درصد کندتر از مک بوک پرو عمل می‌کند با این حال که هر دو مدل دارای همان تراشه M3 با سی‌پی‌یو 8 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای هستند.

اخبار فناوری

بیشتر در مورد این مشکل مک بوک m3 بدانید

یکی دیگر از اشکالات این دماهای بالا این است که از آنجایی که جدیدترین مک بوک ایر کاملاً از آلومینیوم ساخته شده، می‌تواند گرما را به راحتی به بدنه انتقال دهد. Max Tech نشان داد که همانطور این دماها شروع به بالا رفتن می‌کنند، دمای بدنه بیرونی می‌تواند به 45 تا 46 درجه سانتیگراد برسد که اگر بخواهید در این صورت مک بوک ایر M3 را روی پاهای خود بگذارید، اذیت‌کننده می‌شود.

جالب توجه است که کانال یوتیوب Max Tech با اصلاح هیت‌سینک با پدهای حرارتی 15 دلاری، دمای بالا را تا حدی کاهش داد. در این حالت، M3 MacBook Air توانست عملکرد مناسب را برای دوره‌های طولانی‌تری حفظ کند.

پست های مرتبط

آموزش آپدیت جدیدترین بایوس مادربردهای گیگابایت تست عملکرد پردازنده

پردازنده‌های دسکتاپی Core Ultra 200 از سری Arrow Lake-S اینتل در 24 اکتبر عرضه می‌شوند

شرکت EK خنک‌کننده‌های جدیدی را برای پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی آماده می‌کند