نسخه iOS 18 به همراه قابلیت سمعک برای AirPods Pro ارائه می‌شود

در دو ماه اخیر بارها شنیدیم که iOS 18 بزرگترین به‌روزرسانی اپل خواهد بود. اپل به تدریج در حال کار بر روی ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید برای این پلتفرم است که نقطه عطف بزرگی برای این سیستم عامل به حساب می‌آید. با این حال، تمرکز اپل به هوش مصنوعی ختم نمی‌شود. این شرکت می‌خواهد تغییرات بیشتری را هم به همراه داشته باشد. اکنون متوجه شده‌ایم که iOS 18 یک حالت سمعک (hearing aid mode) را برای AirPods Pro ارائه خواهد کرد.

اخیراً گزارش شده که اپل در حال کار بر روی طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های Accessibility برای iOS 18 با این هدف است که قابلیت‌هایی را در دسترس کاربران قرار دهد تا به آنها اجازه دهد کنترل بهتری بر iOS داشته باشند. با این حال، این شرکت هیچ قدمی در معرفی ویژگی‌های مرتبط با سلامت برنداشته بود. ولی اکنون، مارک گورمن از بلومبرگ در آخرین خبرنامه Power On خود ادعا می‌کند که AirPods Pro ویژگی جدید سمعک را با iOS 18 در اواخر امسال دریافت می‌کند.

البته گورمن معتقد نیست که AirPods Pro امسال دچار تغییرات سخت‌افزاری شود. در عوض، اپل این ویژگی جدید را با نسخه بزرگ iOS 18 خود معرفی کند. اپل در حال حاضر یک ویژگی Live Listen را برای ایرپاد ارائه کرده که در ارتباط با آیفون کار می‌کند. در این ویژگی، آیفون به عنوان یک میکروفون عمل می‌کند که صدا را در محیط ضبط می‌کند و آن را به ایرپاد منتقل می‌کند. در حالی که این ویژگی بسیار مفید است، اپل می خواهد با ویژگی جدید سمعک آن را ارتقا دهد.

تلاش‌های اپل برای ارائه سهولت شنوایی به ویژگی تقویت مکالمه (Conversation Boost) برای AirPods Pro هم منجر شده؛ این ویژگی صدای دریافتی از میکروفون را برای شنیدن بهتر بهبود می‌بخشد. در سال 2022، FDA دستورالعمل‌های جدیدی را معرفی کرد. این دستورالعمل‌ها به کاربران اجازه می‌داد برخی از سمعک‌ها را بدون نیاز به معاینه پزشکی خریداری کنند. ویژگی‌های جدید سمعک iOS 18 می‌تواند از همان دستورالعمل‌ها در اواخر امسال پیروی کند.

اپل در حال کار بر روی طیف گسترده‌ای از ابزارهای هوش مصنوعی برای iOS 18 از جمله ابزارهای ویرایش است. قبلاً گزارش شده بود که این شرکت در حال کار بر روی ابزارهایی است که به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر ثابت را با استفاده از اعلان‌های زبانی ویرایش، دستکاری و متحرک کنند. این شرکت در حال پیاده‌سازی این فناوری در سراسر سیستم عامل، از جمله Siri و Spotlight Search است.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد