نقص امنیتی اینستاگرام در دانلود داده ها

اینستاگرام به عنوان یک پیام رسان اجتماعی بعد از فیس بوک توانست تقریبا تمام کاربران را به سمت خود جلب کند. فیس بوک هم به عنوان یک رسانه اجتماعی قدیمی تر دست روی دست نگذاشته است و همانطور که به آن ها پرداختیم تلاش های زیادی برای جذب دوباره کاربران خود کرده است.

حذف 1.5 بیلیون حساب کاربری جعلی توسط فیس بوک از جمله عملکرد های امنیتی این رسانه اجتماعی بوده تا اعتماد دوباره کاربران را به خود جلب کند. البته حذف صد ها حساب کاربری مرتبط با ایران توسط فیس بوک و توییتر چندان برای کاربران ایرانی اتفاق جالبی نبوده است.

بعد از اینکه اینستاگرام قابلیت های جدیدی را در نسخه بروز شده خود ارائه کرده است. حال گویا این شبکه اجتماعی نیز از گزند نقص در سیستم امنیی خود مستثنی نبوده است.

نقص امنیتی اینستاگرام:

اینستاگرام به کاربران خود اطلاع داده است در نتیجه نقص امنیتی جدید این شبکه اجتماعی پر طرفدار، ممکن است باعث فاش شدن رمز عبور کاربران شود. در ادامه نیز بیان داشته است که این نقص امنیتی یک مشکل درونی بوده است. حمله سایبری و یا هک شدنی در کار نیست، و تنها کاربران محدودی با این مشکل مواجه شده اند.

نقص امنیتی جدید در ابزار دانلود داده های شما (Download Your Data’ tool) قرار دارد. این ابزار در نظر گرفته شده برای تطابق با مقررات GDPR اتحادیه اروپا طراحی شده است.

با این قابلیت بعضی از کاربران می توانستند رمز عبور خود را در URL پیوندی که ارسال شده وارد کنند و داده های خود را دانلود کنند. در صورتی که فرد دیگری از همان رایانه برای انجام کار خود استفاده می کرد، رمز عبور شخص قبلی در URL قابل دسترسی بود. رمز نوشته شده در آدرس URl نقص امنیتی این شبکه اجتماعی بوده است که اینستاگرام با بیان اینکه اتفاق رخ داده یک مشکل درونی بوده است، خیال کاربران و نگرانی آن ها را برای حمله سایبری برطرف کرده است.

منبع

پست های مرتبط

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

گوگل اولین پیش‌نمایش نسخه توسعه‌دهنده Wear OS 5 را منتشر کرد

هوش مصنوعی Gemini Nano گوگل فرد را از تماس‌های کلاه‌برداری مطلع می‌کند