نمایشگاه MWC 2019: کمپانی های سن دیسک و میکرون کارت های حافظه 1 ترابایتی تولید می کنند

نمایشگاه MWC 2019 بارسلونا درست است که با توجه به نام نمایشگاه جهانی موبایل شاید تنهای برای رونمایی گوشی های هوشمند شرکت های مختلف باشد، اما تکنولوژی های جدید در نظر گرفته شده برای این گوشی های هوشمند نیز جزئی از این نمایشگاه معتبر و بسیار پرطرفدار محسوب می شوند. کمپانی های سن دیسک و میکرون کارت های حافظه میکرو اس دی 1 ترابایتی را برای اولین بار در این نمایشگاه رونمایی کردند.

رویایی که به واقعیت تبدیل شد

شاید اگر به سالیان قبل برگردیم و حرفی از کارت های 1 ترابایتی میکرو اس دی بزنیم، خنده دار باشد.اما حال در نمایشگاه جهانی موبایل بارسلونا امسال، شاهد رونمایی اولین کارت های حافظه جانبی 1 ترابایتی بودیم.

پیش از این سامسونگ تنها شرکتی بود که توانست با مکم حافظه داخلی 512 گیگابایت و حافظه میکرو اس دی 512 گیگابایتی میزان 1 ترابایت فضای خالی را در اختیار کاربران قرار دهد، چنین اتفاقی اولین بار با گوشی گلکسی نوت 9 این شرکت ممکن شد و حال نیز گلکسی اس 10 پلاس از مدلی خاص با چنین میزان حافظه بهره مند می باشد.

سرعت خواندن کارت های حافظه سن دیسک 160 مگابایت بر ثانیه و کارت حافظه میکرون 100 مگابایت بر ثانیه اعلام شده است. سرعت نوشتن (بارگذاری write) میکرون نیز 95 مگابایت بر ثانیه می باشد.

هر دو کارت های حافظه این کمپانی ها در سه ماهه دوم سال میلادی جاری 2019 روانه بازار خواهند شد. سن دیسک قیمت 449 دلار را برای این کارت حافظه در نظر گرفته، اما میکرون هنوز قیمتی تعیین نکرده است. از این پس باید شاهد گوشی های هوشمندی با قابلیت پشتیبانی ارتقاء حافظه جانبی تا 1 ترابایت باشیم.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

گوگل اولین پیش‌نمایش نسخه توسعه‌دهنده Wear OS 5 را منتشر کرد

هوش مصنوعی Gemini Nano گوگل فرد را از تماس‌های کلاه‌برداری مطلع می‌کند

شرکت OpenAI مدل جدید هوش مصنوعی GPT-4o را معرفی کرد