نمایشگر شیائومی 13 اولترا روشن ترین نمایشگر است اما بهترین نیست !

شیائومی 13 اولترا پس از معرفی توانست مرزهای بسیاری را جابجا کند. یکی از مهمترین ویژگی های این پرچمدار تازه از راه رسیده، نمایشگری با نهایت روشنایی 2600 نیت بود که در زیر منابع نوری قدرتمند این نهایت روشنایی خیره کننده را ارائه می کند. به تازگی یکی از فروشگاه های واقع در چین مشخص کرده که این پرچمدار شاید روشن ترین نمایشگر را داشته باشند اما دلیل بر این نیست برترین نمایشگر مربوط به شیائومی 13 اولترا باشد.

فروشگاه چینی Xiaobai Evaluation آزمایشاتی بروی این پرچمدار انجام داده و عنوان کرده در حالی که این پرچمدار دارای روشن‌ترین صفحه نمایش در گوشی‌های هوشمند است، روشن‌تر بودن آن لزوماً به معنی بهترین نیست. جدیدترین گوشی پرچمدار شیائومی، شیائومی 13 اولترا، اوایل این هفته معرفی شد که به دلیل نمایشگر فوق روشن خود بسیار مورد تمجید قرار گرفت. البته روشنایی معیار نهایی برای قضاوت در مورد کیفیت نمایشگر نیست و به نظر می رسد که پنل پرچمدار جدید از نظر کارایی کاملاً با رقبا مطابقت ندارد.


بالاخره انتظارها به پایان رسید و شیائومی 13 اولترا معرفی شد: هیولای بی رقیب عکاسی


در یک تست کارایی مشخص شد نمایشگر Huaxing C7 شیائومی 13 اولترا بدتر از نمایشگر E6 در شیائومی 13 پرو ارزان‌تر است. در روشنایی 100 نیت هر دو نمایشگر C7 شیائومی 13 اولترا و E6 شیائومی 13 پرو عملکردی مشابهی در مصرف انرژی داشتند اما با افزایش روشنایی، برنده اصلی نمایشگر E6 نسخه پرو است. در روشنایی 350 نیت نرخ 1 هرتز، نمایشگر E6 تنها 0.933 وات را مصرف می کند در حالی که نمایشگر C7 توان 1.055 وات را مصرف می کند. با افزایش دستی روشنایی به 510 نیت، گرما در پنل C7 گسترش پیدا کرده و مصرف آن نیز بیشتر می شود. در این روشنایی شیائومی 13 پرو 1.570 وات مصرف می کند و شیائومی 13 اولترا 1.771 وات را طلب می کند.

این شکاف بازده 10 درصدی که به نفع پنل E6 شیائومی 13 پرو است قطعاً با افزایش نهایت روشنایی بیشتر هم می شود. حال نکته ای بسیار جذاب که احتمالاً نمی دانید این است که شیائومی برای کاهش هزینه های ساخت 13 اولترا، Huaxing C7 را به جای پنل های سامسونگ انتخاب کرده است. به همین دلیل است که علیرغم بهبودها و امکانات بیشتر 13 اولترا، قیمت نهایی آن تنها اندکی از شیائومی 13 پرو بیشتر است.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !