نگاهی به پشت صحنه جذاب آزمایش محصولات هوآوی

بعد از اینکه مدتی پیش سامسونگ تصاویری جذاب از پشت صحنه تست های صورت گرفته بر روی گوشی های هوشمند خود را منتشر کرد، حال نیز رقیب چینی قدرتمند این شرکت کره یعنی هوآوی نیز تصاویری از آزمایشگاه گوشی های هوشمند خود، از تست های متفاوتی که برای هرکدام از محصولات انجام می دهد را منتشر کرده است.

هوآوی همانند سامسونگ برای مطمعن شدن از میزان کیفیت هر کدام از گوشی های هوشمند خود آزمایشات مختلفی را در آزمایشگاه بصورت تخصصی بر روی هریک از محصولات جدید قبل از ارائه به بازار انجام می دهد، که باهم به بخش های مختلف این آزمایشگاه پیشرفته می پردازیم.

آزمایش تحمل میزان فشار

آزمایش میزان فشار

در این آزمایش محصول مورد نظر در دستگاهی خاص همانگونه که در تصویر مشاهده می کنید قرار می گیرد و از تمام جهات فشاری مشخص شده به گوشی وارد می شود، اما نه در حدی که بشکند. این آزمایش صرفا برای این منظور است تا میزان توانایی گوشی در فشار های که از لگد شدن و یا فشار دست به وجود می آید مشخص شود و گوشی شما براحتی با بعضی از فشار های طبیعیه روز مره دچار شکستگی و یا خم شدن نشود.

آزمایش طول عمر اتصال

آزمایش طول عمر اتصال

تست انجام شده با استفاده از دستگاهی که مشاهده می کنید برای آزمایش درگاه های اتصال فیزیکی و عمر باتری و میزان تحمل گوشی در جریانات و نوسانات برق متفاوت است که چنین اتفاقی برای یک گوشی هوشمند بسیار طبیعی است. در این آزمایش با اتصال کابل USB-C به گوشی جریانات برق وارد شده هزاران بار قطع و وصل و با نوسانات مختلف به گوشی مورد نظر اعمال می شود تا میزان تحمل محصول بصورت کامل ارزیابی و مشخص شود.

 آزمایش پرتاب

همانند سامسونگ هوآوی نیز برای گوشی های هوشمند خود چنین تستی را در نظر گرفته است. با استفاده از دستگاهی که در تصویر مشاهده می کنید گوشی از ارتفاع مشخص و با سرعت مشخصی بر روی کفی که از جنس سنگ مرمر است می افتد. جالب است بدانید دستگاهی که گوشی در آن قرار می گیرد آن را تا آخرین لحظه برخورد با زمین رها نمیکند تا گوشی با همان زاویه در نظر گرفته شده به زمین برخورد کند.

این آزمایش برای مشخص کردن نقاط قوت و ضعف ساخت محصولات این شرکت در نظر گرفته شده است.

آزمایش شرایط آب و هوایی

آزمایش شرایط آب و هوایی

در این آزمایش با استفاده از یک دستگاه خاص محصول تولید شده در شرایط دمای 55 درجه سانتی گراد و رطوبت 90 درصدی که بعضی کشورها از چنین شرایط آب و هوایی برخوردار می باشند قرار می گیرند، تا با دقت عملکرد گوشی در شرایط آب و هوایی مختلف و حتی سهت ارزیابی شود

آزمایش ضد آب

هوآوی با استفاده از دستگاه های فوق تخصصی که دارد، توانایی آزمایش گوشی های هوشمند خود را با شرایط استاندارد ضد آب بودن IP67 و IP68 را دارد. دستگاه هایی که در شکل زیر ملاحظه می کنید برای این نوع آزمایشات در نظر گرفته شده اند. البته اکثر شرکت های برای مطمعن شدن از ضد آب بودن محصول تولید شده، تست هایی فراتر از استاندارد های تعیین شده برای گوشی های هوشمند خود در نظر می گیرند.

آزمایش RFI

آزمایش RFI

در این بخش گوشی همانند شرایط واقعی، بر روی گوشی یک مجسمه شبه انسانی در یک اتاقی کاملا ایزوله قرار می گیرد تا میزان صدا ورودی و خروجی و نویز های به وجود آمده بصورت دقیق بررسی می شود، تا هیچ گونه اختلالی در شنیدن صدای مخاطب آن طرف گوشی و صدای خود کاربر وجود نداشته باشد.

پست های مرتبط

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود