نگاهی کلی به خرید اسمارت فون های جدید اپل

اپل ازسه اسمارت فون خود با نام های آیفون XS، XS Max و XR در مراسم 21 شهریور ماه ( 12 سپتامبر) رونمایی کرد و همگان را با قیمت های بالای خود به نحوی شگفت زده کرد. پایه قیمت 999 دلار برای مدل ایکس اس و 1099 دلار برای ایکس اس مکس و 749 دلار برای ارزانترین محصول خود XR که با توجه به بیان ارزانتر بودن باز هم 50 دلار گرانتر از آیفون 8 می باشد. حال باید دید در میان این پرچمداران جدید با توجه به قابلیت های آن ها کدام محصول ارزش خرید بیشتری را دارند. بنچیمو تلاش دارد تا با بیان قابلیت های واقع بینانه این اسمارت فون ها اطلاعات کامل و مقایسه درستی از آن ها را در اختیار شما قرار دهد تا تصمیم گیری برای انتخاب را آسان تر کند با ما همراه باشید.

صفحه نمایش:

آیفون ایکس اس با اندازه 5.8 اینچی با رزولوشن 2436× 1125 پیکسل حس پرچمدار قبلی این شرکت را به شما القا خواهد کرد و تغییری در اندازه ظاهری آن مشاهده نمی شود ولی ایکس اس مکس از بزرگترین صفحه نمایش ساخته شده این شرکت یعنی صفحه نمایش 6.5 اینچی استفاده می کند اما نقطه میانی این دو، آیفون XR می باشد که با صفحه نمایش 6.1 اینچی با رزولوشن 1792×828 پیکسل معرفی شد. حال این انتخاب با شماست که صفحه کوچک و استاندارد را انتخاب کنید و یا صفحه ای بزرگ و یا انتخابی میانه این دو. قطعا صفحه نمایش اولد ایکس اس و ایکس اس مکس بسیار بهتر و با کیفیت تر از XR می باشند ولی جالب این است که اپل اعلام کرده است از بهترین صفحه نمایش ال سی دی موجود در بازار استفاده کرده است.

متریال (مواد ساخته شده):

در ظاهر تغییری چندانی را احساس نمیکنیم ولی همانظور که می دانید آیفون ایکس آر از بدنه ای آلومینیومی و ایکس اس و ایکس اس مکس از بدنه ای ضد زنگ استفاده می کنند. تفاوت اصلی دو پرچمدار اصلی اپل با نسخه ارزانتر آن در فناوری ضد آب بودن آن هاست، آیفون ایکس اس و ایکس اس مکس از فناوری IP68 استفاده میکنند و توانایی استقامت تا مدت زمان 2 دقیقه در عمق دو متری آب را دارند در صورتی که آیفون ایکس آر با فناوری IP67 همین مدت زمان را در عمق تها یک متری دارد. در صورتی که ضد آب بودن گوشی هوشمند برای شما نکته بسیار مهمی است بهتر است که ایکس اس و یا ایکس اس مکس را انتخاب کنبد.

رنگ بندی:

Iphone XS, XS Max در سه رنگ طلایی، نقره ای و خاکستری فضایی رونمایی شدند در صورتی که آیفون این بار سنت شکنی کرده و در آیفون ایکس آر از رنگ بندی های مختلفی استفاده کرده است از قبیل سفید، آبی، مشکی، زرد و قرمز اگر رنگ بندی های این چنینی مد نظر سلیقه شماست بهتر است که آیفون ایکس آر را به عنوان گوشی هوشمند جدید خود انتخاب کنید هرچند باید این را هم بگوییم در صورتی که از طرفدارن دو آتیشه محصولات اپل می باشید در غیر این صورت اسمارت فون های بسیار زیبای دیگری نیز می باشند. اما نکته جالب چیز دیگری است و آن اینکه بهترین و پر طرفدارترین رنگ آیفون های تا به حال معرفی شده چه از دید کاربران و خود این شرکت آمریکایی رنگ طلایی می باشد و این بار نیز اپل با توجه به این تجربه چندین ساله رنگ طلایی خاصی را برای مدل ایکس اس مکس خود در نظر گرفته است.

دوربین:

آیفون XR از تنها یک دوربین 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه f/1.8 استفاده می کند که کاملا همانند یکی از دوربین های دوگانه XS و XS Max می باشد. اما علاقه مندان به عکاسی به خصوص پرتره باید این را بدانند که آیفون ایکس آر زوم اپتیکال و 2x ندارد و تنهای زوم 5 برابر دیجیتال را برای شما ممکن می کند. پس اگ قرار بر عکس های شارپ تر و واضح تر به خصوص در شب برای شما مهم است بهتر است که از دومدل گران قیمت یکی را انتخاب کنید ولی شاید برای این قضاوت کمی زود باشد و روی کاغذ شاید دوربین ایکس آر از دو مدل دیگر ضعیف تر به نطر برسد اما در واقعیت شاید این همه تفاوت قیمت ارزشش را نداشته باشد در آینده نزدیک بررسی های دوربین های این سه پرچمدار جدید را در بنچیمو مشاهد می کنید.

در پایان ما تفاوت های چشم گیری در قیمت های این سه مدل جدید رونمایی شده اپل مشاهده کردیم و حتی دیدم که مدل ارزانتر و مقرون به صرفه تر آن از آیفون 8 هم نیز گرانتر است ولی باز نکته قابل توجه این است که در دو مدل XS و XS Max ما تفاوت چندانی به جز افزایش صفحه نمایشگر و افزایش یک ساعتی عمر باتری مشاهد نمی کنیم در صورتی که در پرچمدار قبلی آیفون 9 و آیفون 9 پلاس تفاوت های مهمی از قبیل دوربینی متفاوت و بهتر و صفحه نمایشی با کیفیت تر را در مدل پلاس مشاهده کرده بودیم. و نکته آخر آیفون ایکس آر از پردازنده مشابه XS وXS Max بهره می برد و همچنین قابلیت face id یا همان تشخیص چهره را نیز دارد و سوای تفاوت هایی که در این مقاله سعی شد به آن ها بپردازیم حداکثر حافظه داخلی ایکس آر 256 گیگابایت بوده در صورتی که اپل برای اولین بار از حافظه 512 گیگابایتی برای مدل های XS و XS Max خود استفاده کرده است. با قابلیت های بیان شده به نظر می رسد قیمت 700 دلاری برای آیفون ایکس آر مقرون به صرفه تر می باشد. در مجموع این افزایش قیمت ناگهانی بسیار چشمگیر بوده حال باید ببینیم با عرضه محصولات در مهر ماه چه بازخوردی از سوی کاربران دریافت خواهد کرد.

پست های مرتبط

فروش بسیار بد پردازنده‌های Ryzen 9000 با وجود مشکلات اینتل

آموزش آپدیت جدیدترین بایوس مادربردهای گیگابایت تست عملکرد پردازنده

عملکرد چندهسته‌ای تراشه A18 Pro نزدیک به تراشه دسکتاپی M1 است !