نگاه نزدیک به کنیگ زگ جسکو / هیولای جدید سوئدی ها

چند روز پیش بود که کنیگ زگ یا کنیخ زگ از هایپرکار جدیدش با نام جسکو رونمایی کرد. جسکو یکی از ستاره های نمایشگاه ژنو 2019 است که در کنار دیگر هایپرکارها و سوپر اسپرت های مختلف خود نمایی می کند.

جسکو هایپرکار جدید سوئدی ها این بار هم به همان موتور ۸ سیلندر خورجینی به حجم ۵ لیتر مجهز شده است. اما این بار به لطف بهینه سازی های صورت گرفته در بخش توربو سارژر های دوقلو بزرگتر و کمپرسور بهبود یافته، حجم ورودی هوا به سیلندرها افزایش یافته است تا این بار شاهد قدرت نمایی این موتور باشیم.

این موتور ۸ سیلندر ۵ لیتری در صورت استفاده از بنزین با کیفیت توانایی تولید ۱۲۸۰ اسب بخار را دارد اما در صورتی که باک را با سوخت اتانول E85 پر کنید ( ترکیب ۸۵ درصد اتانول و ۱۵ درصد بنزین)، این قدرت به نزدیک ۱۶۰۰ اسب بخار هم می رسد.

قدرت خیره کننده جسکو از طریق جعبه دنده دوکلاچ ۹ سرعته با نام Light Speed ​​Transmission به چرخ ها منتقل می شود. در کنار بهینه سازی های انجام شده در بخش توربوشارژر، کمپرسور برقی، میل لنگ، کاهش وزن بدنه و آیرودینامیک بهبود یافته، جسکو می تواند نهایت سرعت ۳۰۰ مایل یا ۴۸۳ کیلومتر در ساعت را تجربه کند.

پست های مرتبط

بررسی ماشین اصلاح VGR V-001 / خفن، جذاب و کابردی

جعبه گشایی و نصب یک صندلی گیمینگ جذاب، راحت و خفن / RAIDMAX DK729

سریعترین پردازنده با بیشترین دردسر i9-14900KS