هر آنچه باید از سامسونگ گلکسی اس 10 بدانید

سامسونگ گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس

در مراسم رسمی برگزار شده سه گوشی گلکسی اس 10 . گلکسی اس 10 پلاس یه همراه گلکسی اس 10E در قالب خانواده گوشی های سامسونگ گلکسی اس 10 بصورت رسمی رونمایی شدند. در میان این سه گوشی هوشمند، گوشی های گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس را می توان به عنوان پرچمداران این غول کره ای در نظر گرفت. گلکسی اس 10E با توجه به قیمت پایین تر و امکانات در نظر گرفته شده ضعیف تر به نسبت دو محصول دیگر این خانواده، بیشتر برای کنترل میزان فروش این گوشی های هوشمند رونمایی شده. حال بعد از انتشار مشخصات کلی سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس، تصمیم گرفته ایم تا به مشخصات جامع به همراه جزئیات گوشی سامسونگ گلکسی اس 10، دیگر پرچمدار این خانواده بپردازیم.

طراحی

طراحی در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند کاملا مشابه با گلکسی اس 10 پلاس می باشد، تفاوت های خاصی اما در طراحی این گوشی های هوشمند لحاظ شده که به آن ها می پردازیم.

نوع قرار گیری سنسور های دوربین اصلی هر دو گوشی با توجه به بهره بردن از دوربین اصلی سه گانه، بصورت افقی می باشد، که چنین طراحی را پیش از این نیز برای دوربین های اصلی دوگانه سامسونگ گلکسی نوت 9 مشاهده کرده بودیم. اما تفاوت اصلی در اندازه و طراحی در نظر گرفته شده برای صفحات نمایش این گوشی های هوشمند می باشد.

سامسونگ گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس

به بحث صفحات نمایش در بخش بعدی مفصل خواهیم پرداخت، اما همین بس که در طراحی صفحه نمایش گلکسی اس 10 با توجه به بهره بردن از ناچ اینفینیتی o و دوربین سلفی تکی، تنها یک حفره در صفحه نمایش برای محل قرار گیری دوربین سلفی در نظر گرفته شده، این در حالی است که گلکسی اس 10 پلاس با بهره بردن از دوربین سلفی دوگانه، از دو حفره برای محل قرارگیری دوربین سلفی استفاده کرده است.

صفحه نمایش

صفحه نمایش 6.1 اینچی داینامیک آمولد با رزولوشن 1440 پیکسلی برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده، کیفیت صفحه نمایش استفاده شده برای گلکسی اس 10 کاملا شبیه به گلکسی اس 10 پلاس می باشد. اما همانطور که گفته شده ناچ اینفینیتی o در نظر گرفته شده برای این گوشی های هوشمند با یکدیگر متفاوت اند، گلکسی اس 10 از یک حفره در صفحه نمایش برای قرار گرفتن دوربین سلفی استفاده کرده این در حالی است که گلکسی اس 10 پلاس با دو حفره در صفحه نمایش با ناچ اینفینیتی o بهره برده است.

سامسونگ گلکسی اس 10

با توجه به بهره بردن از چنین صفحه نمایشی، سنسور حسگر اثر انگشت اولترا سونیک جدید نیز در صفحه نمایش گلکسی اس 10 همانند گلکسی اس 10 پلاس در نظر گرفته شده است. چنین سنسوری توانایی اسکن سه بعدی اثر انگشت را دارد، و عملکرد بسیار سریع تری به نسبت سنسور های اسکن نوری که تا به حال استفاده می شده را دارد.

دوربین

دوربین های اصلی این گوشی با برادر بزرگتر خود گلکسی اس 10 پلاس هیچ تفاوتی ندارد. سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اصلی با تنظیم خودکار گشودگی دریچه دیافراگم با توجه به میزان نور، در بازه f/1.5 تا f/2.4 متغیر می باشد. سنسور ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت تشخیص AF که باعث اندازه گیری فاصله و همچنین عکاسی سه بعدی و سنسور عریض ۱۲۳ درجه ای ۱۶ مگاپیکسلی برای دوربین های اصلی سه گانه گلکسی اس ۱۰ در نظر گرفته شده است.

اما بحث دوربین سلفی متفاوت است، در حالی که گلکسی اس 10 پلاس از دوربین سلفی دوگانه 10+8 مگاپیکسلی استفاده کرده، گلکسی اس 10 تنها به یک سنسور 10 مگاپیکسلی مجهز شده است.

این را هم نباید فراموش کنیم، تمامی سنسور های در نظر گرفته شده برای دوربین های اصلی و سلفی گوشی های خانواده سامسونگ گلکسی اس 10، قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K را دارند. چنین اتفاقی اولین بار است که رخ می دهد.

پردازنده

برای پردازنده و مشخصات فنی دیگر این گوشی هوشمند نیز تفاوت چندانی احساس نمی شود. پردازنده های 7 نانومتری اسنپدراگون 855 و اگزینوس 9820 نیز همانند گلکسی اس 10 پلاس برای گلکسی اس 10 مورد استفاده قرار گرفته. رم 8 گیگابایتی به همراه حافظه داخلی 128 گیگابایتی با قابلیت ارتقاء تا 512 گیگابایت برای گلکسی اس 10 در نظر گرفته شده و دیگر شبیه به گلکسی اس 10 پلاس شاهد مدلی خاص با میزان رم و حافظه داخلی بیشتر نخواهیم بود.

باتری ضعیف تر ۳۴۰۰ میلی آمپری به نسبت باتری ۴۱۰۰ میلی آمپری گلکسی اس ۱۰ پلاس برای گلکسی اس ۱۰ در نظر گرفته شده است و همان قابلیت های شارژ سریع و تکنولوژی PowerShare استفاده شده برای گلکسی اس ۱۰ پلاس، برای این گوشی هوشمند نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

قیمت و تاریخ عرضه

حداکثر قیمت در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند مبلغ 1150 دلار تعیین شده، پیش فروش گلکسی اس 10 نیز از امروز شروع شده و از تاریخ 8 مارس (17 اسفند) در فروشگاه معتبر در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. برای اطلاع دقیق از قیمت های در نظر گرفته شده برای تمامی گوشی های خانواده سامسونگ گلکسی اس ۱۰ به مطلب قیمت های تعیین شده برای گوشی های هوشمند خانواده سامسونگ گلکسی اس ۱۰ مراجعه کنید

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود