همکاری انویدیا و VOLVO در تولید ماشین خودران

اتومبیل های Volvo به دلیل امنیت بالا و تمهیدات ایمنی مورد ستایش قرار می گیرند و این کمپانی نیز همواره در حال به روز رسانی استاندارد های کیفی خود است. مدیران ارشد VOLVO در همین راستا تصمیم گرفتند تا برای اتومبیل های آینده خود از هوش مصنوعی و کامپیوتر قدرتمند انویدیا برای سرعت بخشیدن به عکس العمل های خودرو استفاده کنند.

کامپیوتر NVIDIA Drive AGX Xavier یک مجموعه سخت افزاری و نرم افزاری قدرتمند برای مدیریت عملکرد اتومبیل به صورت مستقل است تا خودرو ها بتوانند در شرایط مشخصی در قابل رویداد ها تصمیم گیری کنند. به این صورت دخالت انسان در بسیاری از موارد به حداقل می رسد و به همین ترتیب شاهد کاهش اشتباهات انسانی خواهیم بود.

کمپانی VOLVO به عنوان سر دمدار امنیت در اتومبیل ها، قصد دارد تا از کامپیوتر  Drive AGX Xavier انویدیا به عنوان پلتفرم خودران بهره مند شود. پلتفرم انویدیا به کمپانی خودرو ساز اجازه می دهد تا از استقلال سطح 4 در تصمیم گیری بهره مند شود، اما مدیران ولوو تصمیم گرفتند تا سطح استقلال Drive AGX Xavier را به Level2+ کاهش دهند. به این صورت خودرو های نسل آینده VOLVO شرایطی مشابه با محصولات فعلی Tesla را تجربه خواهند کرد.

اولین سری از اتومبیل های VOLVO که از پلتفرم هوش مصنوعی انویدیا بهره می برند، در سال 2020 وارد بازار می شوند.در صورتی که سنسور های متصل به Drive AGX Xavier موفق به ثبت یک رویداد نشوند، سنسور های حرکتی با دنبال کردن حرکات چشم و سر راننده، تجزیه و تحلیل شرایط را آغاز و بر همین اساس تصمیم گیری مناسب را انجام می دهند.

مدیر عامل انویدیا اعلام کرده که VOLVO اولین شرکت خودرو ساز در جهان برای استفاده از پلتفرم هوش مصنوعی انویدیا به شمار نمی رود و آنها قراردادی با فولکس واگن آلمان به امضا رساندند. همچنین انویدیا مشتریان دیگری مانند Uber و دایملر نیز دارد که به زودی پلتفرم Drive AGX Xavier را در اختیار آنها قرار می دهد.

پست های مرتبط

تسلا مدل Y در بین 10 خودروی برقی برتر سال 2023 نیست !

اسکوتر محبوب یاماها آیروکس 155 مدل 2023 به کنترل کشش مجهز می شود !

دوچرخه برقی BUXUS Eva به سبک موتور سیکلت با برد 103 کیلومتر

1 دیدگاه

۵ خودروی الکتریکی با بیشترین پیمایش مسافت با هر بار شارژ - ویژه ها - بنچیمو مهر 21, 1397 - 6:34 ق.ظ
[…] مشاهده مطلب همکاری انویدیا و VOLVO در تولید ماشین خودران اینجا کلیک […]
دیدگاه بگذارید