همکاری مجدد MSI و EK برای تولید مادربرد MPG Z490 CARBON EK X

شرکت تایوانی MSI تا کنون نزدیک به چهار سال است که با شرکت تولیدکننده ادوات خنک کننده مایع یعنی EK همکاری نزدیکی دارد. اما این بار همکاری این دو شرکت موجب تولید مادربردی مبتنی بر چیپ ست Z490 با نام MPG Z490 CARBON EK X شده است.

مونو بلاکی مطابق با زیبایی های کربن

قطعا مادربردهای سری کربن به دلیل شخصی سازی های گسترده در بخش ظاهری، یکی از مادربردهای محبوب ام اس آی هستند. اما اینبار با همکاری شرکت EK این مادربرد از سری Z490 به مونو بلاک زیبایی مجهز شده است که در کنار افزایش کارایی، در بخش زیبایی هم تکمیل کننده چهره MPG Z490 CARBON EK X است. این مونو بلاک با نورپردازی RGB می تواند تا 16.8 میلیون رنگ را در کنار 29 افکت مختلف به نمایش در آورد. نورپردازی که با نرم افزار Mystic Light و دراگون سنتر مدیریت می شود.

قدرت بالا به همراه طراحی سفارشی خنک کننده

استفاده از نهایت پتانسیل پردازنده های نسل 10 اینتل با استفاده از مدار قدرت دیجیتال و فناوری Core Boost در این مادربرد میسر است. مدار قدرت 1+1+12 فاز دیجیتال 60 آمپر با استفاده از نسل جدید قطعات که بازدهی بیشتر و حرارت کمتر را تولید می کنند، کارایی کلی سیستم را افزایش می دهد. قطعاً افزایش کارایی با افزایش دما همراه است. مونو بلاک سفارشی که EK برای این مادربرد طراحی کرده است، بجز ظاهر جذاب و نورپردازی RGB، به بهترین شکل حرارت پردازنده و VRM را دفع و مدیریت می کند. ترکیبی از قدرت و خنک بودن دست کاربر را برای اورکلاک و بار کاری سنگین باز گذاشته است.

ارتباطات پیشرفته و پر سرعت

مادربرد MPG Z490 CARBON EK با انواع اتصالات مختلف برای گیمرهای سخت پسند ساخته شده است. پورت LAN با سرعت 2.5 گیگابیت در ثانیه، شبکه بی سیم از نسل جدید Wi-Fi 6 با پشتیبانی از فناوری های مختلف برای به حداکثر رساندن سرعت و کاهش تاخیر، دو پورت USB 3.2 نسل دوم با پهنای باند 20 گیگابیت در ثانیه، چیپ صوتی Audio Boost 4 در کنار دک ALC1220 تجربه همه جانبه ای را به کاربر منتقل می کند.

محتویات جعبه و قیمت گذاری

مادربرد MPG Z490 CARBON EK X با جعبه بزرگی که دارد به سرعت به کاربر می فهماند که با محصولی عادی روبرو نیست. شما می توانید در جعبه این مادربرد قطعات جالبی را پیدا کنید.

محتویات جعبه:

مادربرد

لوازم جانبی مادربرد

مونوبلاک EK

کیت تستر EK Leak Tester

در حالی که مادربردهای مجهز به خنک کننده مایع از قیمت بالایی برخوردار هستند، ام اس آی سعی کرده است تا این مادربرد را با قیمت معقولی روانه بازار کند. این مادربرد با تمام لوازم موجود در جعبه تنها 399.99 دلار قیمت دارد. این قیمت حتی یک سوم قیمت برخی از مادربردهای پرچمدار هم نیست.

پست های مرتبط

اپل به زودی آپدیت iOS 18.0.1 را برای رفع باگ‌های iOS 18 منتشر می‌کند

آیفون 16 پرو مکس اپل در تست افتادن گوشی به خوبی عمل نکرد و گلس جدید سرامیک شیلد ترک خورد !

پنج دلیل که چرا باید پاور باکیفیت انتخاب کنیم