هوآوی همچنان جایگاه دوم فروش پس از سامسونگ را در اختیار دارد

همانطور که سامسونگ در تلاش است تا جایگاه نخست خود را حفظ کند هوآوی همچنان جایگاه دوم فروش پس از سامسونگ را در اختیار دارد. بر اساس گزارشات منتشر شده در سه ماهه جولای تا سپتامبر، فروش مجموع گوشی های سراسر جهان 6 تا 8 درصد کاهش داشته و به 355 تا 360 دستگاه رسیده است و در این میان سامسونگ، هوآوی و اپل به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.

این چهارمین رکورد کاهش متوالی برای یک بازار است که در دهه ی گذشته بی سابقه بوده و محققان بازار شروع به شک کردن در مورد بازگشت بازار به همان وضعیت سابق با سرعت بیشتری هستند. از دلایل این رکود که گریبانگیر فروشندگان بزرگ دنیا را گرفته است می توان به نرخ جایگزاری طولانی وعدم وجود نوآوری در طراحی سخت افزار اشاره کرد.

در واقع شرکت های هوآوی و شیائومی همچنان رشد روند قابل توجه خود که در حدود 32 و20 درصد می شود را حفظ کرده اند و همین امر باعث شده تا هوآوی برای  یک سه ماهه دیگر با فروش تقریبی 5 میلیون دستگاه بیشتر از اپل در جایگاه دوم موبایل در بازارهای جهانی باقی بماند.

با آنکه سامسونگ نسبت به رقبایش فاصله قابل قبولی را دارد اما کاهش فروش این شرکت رو به افزایش است به طوری که تعداد گوشی های فروخته شده 13 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و سهم این کمپانی از 22 درصد به 20 درصد رسیده است. با وجود اینکه گزارشات موفقیت آمیزفروش گلکسی نوت 9 در حال منتشر شدن است اما سامسونگ هنوز به بهبود نمونه های میان رده های خود در مقیاس جهانی نیاز دارد.

گزارش مالی سامسونگ نشان از رکود فروش پرچمداران

در مقابل هوآوی، هم در بخش گوشی های پرچمدار خود مانند میت 10 و میت  20 و هم گوشی های میان رده خود مانند سری p و برند تجاری دیگرش Honor  فروش خوبی را ثبت کرده است.

هوآوی خانواده میت ۲۰ را معرفی کرد

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود